avstånd mellan bommar.

J

juliaostberg

Hur långa avstånd ska jag ha mellan bommarna om jag ska trava över dem. Jag har en maxad C-ponny :confused:
Tacksam för svar :)

Sv: avstånd mellan bommar.

det finns nog en hel del trådar om det här, annars sök på google! :p

Sv: avstånd mellan bommar.

Ca en meter, till min stora häst har jag 1.20-1.30 mellan travbommarna. Avståndet kan variera lite mellan olika hästar/ponnier, beroende på om de har långt eller kort steg. Du kan lägga ut bommar i solfjädersform på en 20 meters volt med en meter emellan när du mäter i mitten. Sedan kan du se när du travar om det är bra att trava på mitten, eller mot insidan eller utsidan på bommen, så vet du till nästa gågn vilket avstånd som passar bäst till just din ponny.

Liknande trådar

Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
464
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
459
Senast: Elo
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
243
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka