Avstånd i 3-kombination

E

ev3liina

Jag har en liten C-ponny som jag hoppar L:A-MSV B med.
Problemet är att det är svårt att få han att länga stegen så vi får dom antal sprången i 3-komb.
Många gånger tar han ett extra galopp språng i 3 komb och så är det ju inte meningen.
Så jag skulle behöva lite hjälp med avståndet i 3 komb så vi kan öva på det hemma.
Har någon avstånden i en 3-kombination? eller någon bra övning?
skulle vara väldigt snällt:idea:

Sv: Avstånd i 3-kombination

Jag har även kollat lite övningar på hipsson men ingen sådan där övning som hjälper mig med just 3-komb.Men annars övar jag ju mk på bommar och övar på att öka och såvidare.

Sv: Avstånd i 3-kombination

Jag har också en c-ponny som jag tävlar msv på, även min ponny har haft svårt med att få in rätt antal galoppsprång i kombinationer.
Det jag gjorde var att träna mycket på just 2 och 3 kombinationer hemma men tävlingsavstånd.
Då lär både du och hästen hur tempot ska vara in i kombinationer, man får in känsla mm.

Vi har aldrig längre problem med kombinationer på tävlingar och vi kan
t o m komma kort i på första hindret i kombinationen och enkelt få in rätt antal steg.

Så mitt tips är att träna mycket kombinationer hemma!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 175
Senast: ameo
·
Träning Hej! Hoppas jag skriver detta så ni förstår 😅🙈 Har haft mitt 11-åriga ponny sto i 2 år nu, hon är mot den lite grövre typen. Hon är...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 330
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 312
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka