Sv: Avslutningar och dess klädsel
Jag har kört på två olika modeller då jag har gått ut .. När jag gick ut nionde klass så köpte jag en tunika med grafiskt mönster i svartvitt som var lite längre, ett skärp och ett par svarta korta tights med några finare sandaletter till. Jag har kvar det mesta av denna ekipering och använder den fortfarande - och jag gick ut nian år 2007. De flesta hade klätt upp sig lite finare, men det var inte något överdrivet flashigt. Tjejerna hade några lätta sommarklänningar i värmen och killarna hade jeans och någon kortärmad skjorta, avslappnat och enkelt. Funktionabla kläder som säkert inte hade kostat särskilt mycket och som kunde användas igen och igen. I början av dagen hade jag ett par höga, röda pumps som jag hade i kyrkan under avslutningen - de slet jag av mig utanför och bytte ut.
När studenten nalkades så blev det en vit klänning som köptes i desperation och panik utan att se på prislappen - jag som aldrig bär vitt kände mig fruktansvärt obekväm och det syns mycket väl på alla bilder. Till det hade jag tights (igen, enkla svarta) samt högklackade skor. Kalaset var mycket dyrare än det som jag hade när jag gick ut nian men studenten tar man ju bara en gång. Men jag hade verkligen trivts mycket bättre i nians avslutningsklädsel. Mina fotleder värkte och fötterna blödde, (jag skojar inte!) skorna kastades bort då de var både förstörda av gräset och groteskt obekväma, och klänningen har jag knycklat ihop och slängt längst in i garderoben där den har legat sedan Juni 2010. Okej, jag hade kunnat skaffa bättre skor, men känslan av att se ut som en stor, vit jäkla urlöjlig maräng bara för att "det är fint" och "det är så det ska vara" betackar jag mig för. Jag kände mig varken fin eller bekväm, och jag ser mest ut som "hej kom och hjälp mig ur denna katastrof" då jag står och drar i klänningskjolen eller vilar på ett ben på grund av värken i fötterna. Jag kan lova att när jag får barn (förlåt att jag är här, jag halkade in via startsidan!) och de ska ha sin skolavslutning så får de ha precis vad de vill för att kunna ha så kul som möjligt, så länge de kanske inte är nakna.
Jag gick inte på studentskivan men blev dragen till förfesten och då hade jag en svart kjol, sandaletter och en t-shirt med mitt dåvarande favoritband på. Gud, så jag borde skämmas, fast det tänker jag inte.
I slutändan så önskar jag att jag hade kört mitt race på studenten, kanske inte i svart men med någon mindre ljus färg och ett par bekväma skor - det hade sparat mig mycket obehag och en hel del pengar, dessutom ..