Avsluta Medlemskap?

Sv: Avsluta Medlemskap?

Först använder man sökfunktionen här på forumet och anger »avsluta« som sökord och forum att söka i »Bukefalos-hjälp«.

Då hittar man flera trådar som behandlar detta ämne.

Sedan läser man dessa trådar.

Då har man svaret :angel:

Man använder helt enkelt inte användarnamnet något mer, med tiden stryks den och försvinner. Man kan alltså inte avregistrera namnet, utan bara låta bli att använda det.

antingen gör man som moderatorerna förklarat.
Eller så PM:ar man Gunnar ber honom att ta bort ditt konto, omgående. Om det är sååå bråttom.

Men hur lång tid tar det innan ens användare försvinner då? Ska bort 1mån på semester snart o ja vill leva :d

Forchaire skrev:
Men hur lång tid tar det innan ens användare försvinner då? Ska bort 1mån på semester snart o ja vill leva :d

Det tar längre tid än så.

*LK*

Kanske dags att nåla den här frågeställningen den förekommer relativt ofta.

Eller så kanske det är dags för folk att lära sig söka? ;) Det är dumt att nåla för många trådar då de tenderar att försvinna i mängden efter ett tag. Egentligen är det för många redan nu.

/Erica

Kan hålla med om att det på vissa forum redan är för många men den här frågan är väl ändå den oftast återkommande här?

Visst kan folk lära sig söka men de som vill ta bort sina kontot har oftast inte varit här någon längre tid och har ingen koll på hur sökfunktionen funkar.
Själv skulle jag önska att man kunde skriva två ord för att underlätta sökningarna, i detta fall tex "avsluta medlemskap".

Men kan du säga HUR LÅNG TID exakt det tar innan äns användare försvinner? En månad? Tre månader, Sex månader? Ett år? Det kan väll inte vara så avårt att svara på :smirk: :devil: :banana: :rofl:

För något år sedan och tidigare har det varit väldigt ovanligt att någon ville ta bort sitt användarkonto, det senaste året har antalet ökat ganska mycket. Kan någon förklara varför för mig så vore jag tacksam :)

Angående hur lång tid det tar innan kontot försvinner m.m. så finns det i tråden som A_K_N var snäll att länka till här ovanför, jag kopierar in det här också:

Jag brukar med ojämna mellanrum ta bort användarkonton som inte varit aktiva det senaste året.
Man måste inte skriva för att vara aktiv. Det räcker med att man loggar in.

Vill man ha sitt användarkonto borttaget skall man skicka ett PM från det konto man vill avsluta. Skicka inte mail. Ange varför du vill ha användarnamnet borttaget.
Jag vill exempelvis gärna ha reda på om folk varit elaka eller om jag eller moderatorer gjort något olämpligt.

Tänk även på att inga inlägg tas bort i och med att användarnamnet tas bort. Det blir dock i princip omöjligt att söka på vad det speciella användarnamnet skrivit.

Jag ser helst att ni inte i onödan ber mig ta bort användarkonton då det tar tid från andra arbetsuppgifter, men vill ni ta bort ert användarnamn, skicka ett PM.

Liknande trådar

Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Juridik & Ekonomi Jag vill säga upp mitt tv-avtal med Allente - nästan 900:- i månaden för TV som jag aldrig tittar på. Men - man måste ringa dem. Och...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Otherside
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka