Avslitet muskelfäste?

Mia_R

Trådstartare
Gör man något åt dem, försöker sy ihop eller låter man det bara vara och hoppas på det bästa? I mitt fall har jag en knytnävsstor bulle som inte är där den ska vara och det känns! Tillsammans med de andra mindre muskelskadorna som gör att jag knappt kan skära bröd eller hälla ur en hink med vatten. Bara att sätta sig i bilen och lyfta ner väskan på golvet bredvid gör att jag ångrar mig varje gång jag glömt bort mig. :nailbiting:

Där den skulle suttit är det tomt sånär som lite gropar eller vad jag ska kalla det, stor skillnad på motsvarande sida på kroppen. Jag vänder mig väldigt försiktigt i sängen om man så säger, känns som jag håller på slitas itu. :cautious:

Jag hoppas det är övergående.:yuck:
 
Sv: Avslitet muskelfäste?

Går man sönder åker man till doktorn? Det skadar ju inte att nån tittar på en en, bättre det än att låta något som kanske går att laga läka fel!
 
Sv: Avslitet muskelfäste?

I bästa fall så läker det ihop av sig själv.
jag har två kompisar som slitit av lite olika fästen, den ena i benet, den andra i armen - bägge fick operera ihop det hela igen för det ville inte läka ordentligt och bli fungerande
 
Sv: Avslitet muskelfäste?

Om ditt muskelfäste verkligen är avslitet (senskada) behövs nog en operation. Men det kan ju vara en muskelbristning också. Det gör också jätteont men läker lite fortare. Tycker du ska gå till doktorn.
 
Sv: Avslitet muskelfäste?

Vad jag vet hoppar muskler inte tillbaka, har den lossnat helt och hållet måste man operera och fästa dem där de ska vara. Gå till läkare.
 
Sv: Avslitet muskelfäste?

I bästa fall så läker det ihop av sig själv.
jag har två kompisar som slitit av lite olika fästen, den ena i benet, den andra i armen - bägge fick operera ihop det hela igen för det ville inte läka ordentligt och bli fungerande

Precis. när jag inte kunde lyfta min arm längre berodde det på att jag hade 1.5 hela fästen av 4. Så det blev operation så nu har jag 3 hela i stället.
Det var ingen bulle som syntes alls.
 
Sv: Avslitet muskelfäste?

Jag väntade för länge så det var för sen att göra något.
En av musklerna i axeln.
 
Sv: Avslitet muskelfäste?

Jag försökte nå min läkare före helgen men han är inte tillbaka förrän efter helgen och jag vill även få remiss för en MR så jag tänkte be om det samtidigt. Har varit in två ggr på akuten men då var det först efter olyckan och då trodde jag det var bara frakturerna, andra gången hade jag så ont att jag grät men gav upp efter flera timmar och åkte hem igen med ännu mer värktabletter.
 
Sv: Avslitet muskelfäste?

Det beror ju helt på vilken muskel som ev är av, hur du skadade dig och när. En del muskler behöver man laga, andra inte.
Har du kontakt med en ortoped?
 
Sv: Avslitet muskelfäste?

Nej, har inte kontaktat ngn mer efter mitt misslyckade akutbesök och beskedet att min husläkare är på semester.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp