Avslappning

I

idarida

Hej godingar!

Jag känner att jag är lite för stressad för att ha semester. Kan inte sluta tänka på allt jag ska göra hela tiden och har svårt att sova och har ständigt ont i magen! Har hört att det är bra med avslappningsövningar men jag kan inga. Hur slappnar ni av?

Tack!
 
Sv: Avslappning

Mindfulness är väldigt effektivt i stresshantering :)
Sedan jag började med det (genom DBT:n) har min sömn blivit bättre, värken har minskat, jag orkar mer (har svårt att sortera intryck, känslor och uppgifter pga min problematik) så det kan jag verkligen rekomendera.

Dessutom kan man ta till mindfulnessövningar (och det behöver INTE vara andningsövningar, typ "känn hur du andas med magen, observera hur det känns i stortån" de är effektiva när man förvisso SKA slappna av/innan sovdags, men "till vardags" finns andra knep :) ) precis när som helst, hur som helst och var som helst :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 811
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har fått brutal tandvärk. Tanden har varit lite öm ett tag men har inte gjort ont. Jag pressar tänderna på nätterna och har förstått...
Svar
8
· Visningar
531
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
1 797
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp