Avslag för bygglov

Puppan

Trådstartare
Ni som velat bygga eget stall men fått avslag på bygglovet - vad har byggnadsnämnden haft som skäl för att avslå? Vad är vanligaste avslagen?

Skulle tro att om man ska bygga ett stall där det krävs tillstånd från byggnadsnämnden så är nog de flesta avslagen för att det stör grannarna och det kan vara svårt att lösa gödselfrågan.
Annars är det ju vanligast att bygga stall ute på landet och på lantbruksfastigheter. Då är det inte byggnadsnämnden som är problemet för då behövs det inget bygglov. Utan det är Länsstyrelsen som man ska vända sig till och göra en förprövning. Det kostar mellan 3000 och 6000 kronor.

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 170
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 223
Senast: Enya
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 016
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar