T
Tispe
Hej! Jag vet inte om jag valde rätt genren att skriva i men jag måste ställa frågan att är det vanligt att ridskolehästar saknar päls på sidorna för att eleverna skavt av dem pälsen med skänklarna? Jag red-på ridskolor- som barn och då såg jag inget sådant och sen återupptog jag ridandet i höstas på en ridskola och där fanns inget sådant men så av olika anledningar så bytte jag ridskola inför den här terminen och det är mycket som jag kan tycka att är konstigt men konstigast är att flertalet hästar saknar päls på sidorna för att det skavts bort av ryttarnas ben. Hade någon påstått dylikt för mig innan jag började på det här stället hade jag förfärats men nu är jag liksom så van att se det att jag känner att jag måste fråga innan jag blir så van att jag inte ens funderar på det.
Samt så välkomnar jag eventuella reflektioner kring detta och vad skall man göra åt det och om pälsen skavts av och inte ges vila från ryttare kan det bli så att det inte växer ut igen?
Samt så välkomnar jag eventuella reflektioner kring detta och vad skall man göra åt det och om pälsen skavts av och inte ges vila från ryttare kan det bli så att det inte växer ut igen?
Senast ändrad av en moderator: