Avskaffa distrikten??????

Sv: Avskaffa distrikten??????

Jag har länge förundrats över WRAS och vad de egentligen gör för sina medlemmar. Det är mycket möjligt att de gör en otroligt massa bra saker som aldrig riktigt syns.
Och ja visst det handlar om idellt arbete och man får beundra alla dem som orkar och vill ta på sig sådana uppgifter, men WRAS verkar leva i sin egen lilla värld och ha mycket liten förankring bland medlemsklubbarna. Det här med ranchtrailen är väl ett utmärkt exempel på det. Det måste väl vara bra för sporten om man lyckas dra mängder med ryttare, stora prispengar och publik. Det tycker inte WRAS utan hänger upp sig på detaljer. Skumt.
Jackpot

_jossan__ skrev:
jag kanske låter puckad, men vad menar ni med distrikten?:crazy:

Du kan läsa mer om distrikten och vilka som sitter i styrelsen i varje distrikt på www.wras.se Längst upp finns det länkar till varje distrikt... :)

jackpot skrev:
Jag har länge förundrats över WRAS och vad de egentligen gör för sina medlemmar. Det är mycket möjligt att de gör en otroligt massa bra saker som aldrig riktigt syns.
Och ja visst det handlar om idellt arbete och man får beundra alla dem som orkar och vill ta på sig sådana uppgifter, men WRAS verkar leva i sin egen lilla värld och ha mycket liten förankring bland medlemsklubbarna. Det här med ranchtrailen är väl ett utmärkt exempel på det. Det måste väl vara bra för sporten om man lyckas dra mängder med ryttare, stora prispengar och publik. Det tycker inte WRAS utan hänger upp sig på detaljer. Skumt.
Jackpot

Vad exakt menar du med dålig förankring hos klubbarna? Klubbarna ÄR ju WRAS? :confused: WRAS är ju ingen egen liten "elit" som inte har någon koppling till klubbarna, utan förbundet är ju till för klubbarna och dess medlemmar. Det anordnas ju distriktsmöten dit man får komma med åsikter, som sedan tas upp på förbundsnivå, och vill man ha något ändrat så får man ju se till att ens egen klubb tar upp det på distriktsnivå helt enkelt. Det går ju inte att sitta på arslet och hoppas att något ska hända utan att man gör något själv! :angel:

Anledningen till att WRAS inte godkände Ranchtrailtävlingen trodde jag var mängden prispengar? Tävlingen är väl öppen för alla ryttare oavsett nivå, och då får man väl inte ha så pass mycket prispengar som det är i den specifika tävlingen? Jag trodde egentligen att det var ett önskemål ifrån de aktiva ryttarna, att prispengar ska det vara på de högre nivåerna så att duktiga ryttare inte rider i lägre klasser för att sno åt sig priser och prispengar... :confused: Så då borde det ju inte vara WRAS "fel" att man inte kan godkänna tävlingen?

aha...tack!:idea: (varje dag lär man sej något nytt :angel: )

Motionen avslogs......

Däremot beslutade årsmötet att en del av kritiken i motionen var berättigad, och skall framföras till förbundet.

På det hela blev det ett konstruktivt årsmöte, i god anda.

Jag tror att Distrikt Syd äntligen är på gång

Fast jag är ju partisk :)

/Mike Noberg - nyvald ordförande i Distrikt Syd/WBS

Kommer du på förbundsårsmötet? Skulle vara kul att få se hur du ser ut...;)

/Carina (Distrikt Mitts representant i WRAS valberedning)...:eek:

Har lagt din sida bland mina favoriter....:D
Sympatisk människa......vi får väl passa på att prata hårdrock också.....:rofl: :banana:

/Carina :eek:

Liknande trådar

M
Western En sann westernvänn har lämnat oss....... Benita Wikman, eldsjäl, westernryttare, och för många av oss en mycket uppskattad speaker...
Svar
4
· Visningar
1 687
Senast: lill_sessan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka