Avskaffa distrikten??????

Sv: Avskaffa distrikten??????

Angående förbundet har något emot Ranchtrail tävlingar.
Nej så är det inte men de måste reagera när någon ordnar en tävling som går emot regler som vi medlemmar har varit med och godkänt. T.ex. att använda flera domare..... WRAS har inte ställt sig emot tävlingen som sådan utan tvärtom, däremot mot vissa regelbrott som de klubbar som arrangerade tävlingen gjorde sig skyldiga till. Tråkigt att man går ut med en annons i tidningen som talar för något helt annat.
Det är så här man sprider felaktiga rykten om WRAS som jobbar febrilt för att få westernsverige att fungera och att alla som sysslar med western ska bli en enhet med samma regler. Men kan man inte öppna käften och skicka sina åsikter till rätt ställe utan snackar vitt och brett utan bakgrund så blir det oftast fel.
Skall vi nu få använda flera domare på tävlingarna så skicka för guds skull in en motion om regeländring angående det först.
För den som inte fattat det så är förbundet OCH distrikten till för medlemmarna, men de kan inte göra något så länge medlemmarna inte kommer med sina åsikter till styrelserna!!!! Mycket snack bakom rygg men inte många som framför dem dit där det skall beslutas.

Kul med fler ranchtrailtävlingar, men se för guds skull till att följa regelboken bara så kommer det säkert inte att bli några problem. Vad gäller licens eller inte licens så är det faktiskt en fråga som det arbetas på att komma ifrån men eftersom det är så många i westernsverige så tar det tid och fram till dess får vi allt jobba efter den regelbok vi har. Man kan ha många åsikter men man kanske inte tänker på allt jämnt. Därför måste det tas upp till diskussion genom motioner och beslutas på ett årsmöte så att alla blir överens.

Måste bara få säga en sak till......
Ni som är medlemmar i en klubb kanske ska börja med att ifrågasätta vad er styrelse har gjort för er. Har de tagit upp några frågor till distriktet? Har de varit på de distriktsmöten som varit i er geografiska zon? Har de pratat med ert distrikt om vad de/ni vill ska hända? Hur ska er åsikt annars kunna komma förbundet tillhanda?
Man kommer ingen vart utan att börja med det första steget....
Fram med era förslag och åsikter!!!! :idea: :bump: :banana:

Nettan65 skrev:
Måste bara få säga en sak till......
Ni som är medlemmar i en klubb kanske ska börja med att ifrågasätta vad er styrelse har gjort för er. Har de tagit upp några frågor till distriktet? Har de varit på de distriktsmöten som varit i er geografiska zon? Har de pratat med ert distrikt om vad de/ni vill ska hända? Hur ska er åsikt annars kunna komma förbundet tillhanda?
Man kommer ingen vart utan att börja med det första steget....
Fram med era förslag och åsikter!!!! :idea: :bump: :banana:

Framför man några åsikter till den WRAS-klubb jag var med i så tycker dom att "du som är så engagerad MÅSTE sitta med i styrelsen!!!"
När man då talar om att man inte har möjlighet och intresse att sitta i en styrelse tycker dom att man inte borde ha så mkt åsikter om man inte är beredd att jobba i föreningen ungefär....

Det och en del andra saker gör att det känns mer motiverat att hålla käften, sluta vara medlem i WRAS och sitta här på buke och gnälla i stället.:devil:
Känns mer konstruktivt faktiskt.....

Nettan65 skrev:
Angående förbundet har något emot Ranchtrail tävlingar.
Nej så är det inte men de måste reagera när någon ordnar en tävling som går emot regler som vi medlemmar har varit med och godkänt. T.ex. att använda flera domare..... WRAS har inte ställt sig emot tävlingen som sådan utan tvärtom, däremot mot vissa regelbrott som de klubbar som arrangerade tävlingen gjorde sig skyldiga till. Tråkigt att man går ut med en annons i tidningen som talar för något helt annat.
Det är så här man sprider felaktiga rykten om WRAS som jobbar febrilt för att få westernsverige att fungera och att alla som sysslar med western ska bli en enhet med samma regler. Men kan man inte öppna käften och skicka sina åsikter till rätt ställe utan snackar vitt och brett utan bakgrund så blir det oftast fel.
Skall vi nu få använda flera domare på tävlingarna så skicka för guds skull in en motion om regeländring angående det först.
För den som inte fattat det så är förbundet OCH distrikten till för medlemmarna, men de kan inte göra något så länge medlemmarna inte kommer med sina åsikter till styrelserna!!!! Mycket snack bakom rygg men inte många som framför dem dit där det skall beslutas.

Intressnant disskussition, men det vore kul att föra tillbaks detta och starta i oktober -04 då planeringen var klar och vi fått godkännt från en styrelseledamot i förbundet, förvisso muntligt per telefon men ändå.

Håller med dig!! Om inte medlemmarna lägger fram sina förslag/funderingar till klubbstyrelsen kan det inte komma distriktsstyrelsen tillhanda. Och då kommer det ALDRIG upp i förbundsstyrelsen. Om jag hade åsikter/förslag/funderingar, you name it, så skulle jag direkt maila min klubbstyrelse för att be dom ta upp det i distriktstyrelsen. Vad är det som är så svårt och krångligt med det? Tänk om dom tycker din idé är SUPERBRA, och DU får till en förändring! Jag tror många sitter inne med bra lösningar och nya idéer. Sen vilja jag bara säga att våran klubb är indelad i sektioner beroende på att vi är spridda på ett ganska stor geografiskt område. Men vi har ju inte en styrelse per sektion utan en sektionsansvarig;) . Alltså, olika sektioner INOM klubben. Kanske det kunde vara en lösning.

Det där var ju rätt smart :)

Ibland kan man annars krångla till det i onödan.....

/Mike

JHANA skrev:
Framför man några åsikter till den WRAS-klubb jag var med i så tycker dom att "du som är så engagerad MÅSTE sitta med i styrelsen!!!"
När man då talar om att man inte har möjlighet och intresse att sitta i en styrelse tycker dom att man inte borde ha så mkt åsikter om man inte är beredd att jobba i föreningen ungefär....

Det och en del andra saker gör att det känns mer motiverat att hålla käften, sluta vara medlem i WRAS och sitta här på buke och gnälla i stället.:devil:
Känns mer konstruktivt faktiskt.....

Ta det positivt att de vill ha med dig i styrelsen iallafall. Däremot så låter det ju inte bra att du inte ska kunna uttrycka åsikter och önskemål som medlem, hur tror dom att en förening fungerar egentligen....Det är ju faktiskt det som styrelserna brukar efterlysa mest av allt. Ideér och åsikter från medlemmarna.....
Men om så är fallet så har du ju faktiskt möjligheten att gå längre upp i trappstegen med dina förfrågningar så kanske du får gehör där istället. Ge inte upp utan uttryck dig! Dra inte alla i WRAS över en kam bara, det finns massor av folk inom WRAS som jobbar allt vad de kan för just dig. Kanske aktuellt att byta klubb?
Ha det gott och hoppas du får bättre respons nästa gång

Mia L skrev:
Intressnant disskussition, men det vore kul att föra tillbaks detta och starta i oktober -04 då planeringen var klar och vi fått godkännt från en styrelseledamot i förbundet, förvisso muntligt per telefon men ändå.

Vad hände således efter det? Kan det hela helt enkelt ha blivit ett missförstånd mellan flera parter och mynnat ut i en hätsk diskussion i onödan? Känns som att det hela borde ha kunnat lösas på ett mycket bättre sätt än vad som skedde....? Tävlingsideén som sådan var väl inte det som var problemet vad jag förstår utan det var en del detaljer i det hela det handlade om som gick stick i stäv med regelboken....eller? Jag har iallafall fått för mig att det blev onödigt heta känslor i det hela.

Nettan65 skrev:
Vad hände således efter det? Kan det hela helt enkelt ha blivit ett missförstånd mellan flera parter och mynnat ut i en hätsk diskussion i onödan? Känns som att det hela borde ha kunnat lösas på ett mycket bättre sätt än vad som skedde....? Tävlingsideén som sådan var väl inte det som var problemet vad jag förstår utan det var en del detaljer i det hela det handlade om som gick stick i stäv med regelboken....eller? Jag har iallafall fått för mig att det blev onödigt heta känslor i det hela.

Det är säkert sannt att missförstånd uppstog och jag är fortarande inte helt säker på att man förstått på vilket sätt tävlingen genomfördes. Vår tävling planerades och skulle genomföras efter gällande regelbok, den som fanns till hands -04 och kunde omöjligen känna till vad som stog i den nya som kom ut i feb.-05, det står också i den nya regelboken att tävlingar planerade före den nya kommer ut så ska den gamla regelboken gälla. Vad mer kan en liten klubb göra än att tro på det som står skrivet? För övrigt har jag inget emot WRAS. Ranch Trail Cup 2006 kommer i vart fall att gå av stapelen i år igen och för de som tyckte om tävlingensformen är välkommna att delta i samma gemytliga anda som då.:love:

Hej!

Det ni gjort med den tävlingen blev mycket uppskattat av många :)

Vi sätter upp en lite mindre variant i Åstorp den 12-13 augusti.
En Ranchtrail-cup med 2 heat, och förhoppningsvis trevliga prispengar.

Vi kommer alltså att lägga ranchtrailbanan ute bland ÅRF's maratonhinder.

Mer info kommer senare.......

Tävlingen kommer att vara OPEN, alltså inget licenskrav.

Hug your horses!
/Mike - Wild Bunch Skåne

Bokar genast in det i min kalender!! Tror säkerligen att ni lyckas göra en lika kul tävling om er grundtanke oxå är att alla ska trivas med att vara där oavsett hur duktig man är.

Ja vad f*n.

För oss handlar det primärt om att ha kul med våra hästar, och andra westernintresserade.

Det är prioritet 1!

Hade det inte varit kul, så hade jag inte lagt allt detta slit och alla dessa pengar på det........

Jag hade sålt hästkräken och köpt BÄRS för pengarna.

Det är också rent slöseri, och jäkligt kul :)

/Mike

Kul att tävlingen fortsätter. Har förstått att det blev väldigt populärt, kunde dessvärre inte se den själv. Men det kanske är ett ypperligt tillfälle att bli "sams" med WRAS genom att rådfråga dom om hur ni ska gå tillväga nästa gång. Så det inte behöver bli samma problem igen. Lycka till!

Har ni någon propp ute för denna tävling någonstans?

Nettan65 skrev:
Kul att tävlingen fortsätter. Har förstått att det blev väldigt populärt, kunde dessvärre inte se den själv. Men det kanske är ett ypperligt tillfälle att bli "sams" med WRAS genom att rådfråga dom om hur ni ska gå tillväga nästa gång. Så det inte behöver bli samma problem igen. Lycka till!

Visste inte att vi var osams!

jag kanske låter puckad, men vad menar ni med distrikten?:crazy:

Tror inte alls att du är puckad! Så här e´det westernklubbarna inom wras är indelade i geografiska distrik. Disrtikt syd, öst, väst, mitt och norr. Meningen är att distrikten ska sköta delar av organisationen inom sitt geografiska område och klubbarna ska i första hand vända sig till sitt distrikt om man har frågor eller behöver hjälp med något. Ungefär som det funkar i ridsportförbundet.

Nettan65 skrev:
Har ni någon propp ute för denna tävling någonstans?

Proppen ligger bla. ute på vår hemsida, www.ranchtrail.se
Varmt välkommen att delta i vår tävling, det går bra att anmäla sig online från vår hemsida och ta gärna med dig vänner och bekanta för en angenäm dag i westernridningens tecken.:rofl: :rofl: :rofl:

Och nån propp till vår tävling i Åstorp finns inte än.......
Kommer nog under april.

/Mike - Wild Bunch Skåne - som i alla fall skall försöka vara åskådare på eran Ranchtrail i år.....

Liknande trådar

M
Western En sann westernvänn har lämnat oss....... Benita Wikman, eldsjäl, westernryttare, och för många av oss en mycket uppskattad speaker...
Svar
4
· Visningar
1 687
Senast: lill_sessan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka