avregestrering av avlivad travare.

Tramptass

Trådstartare
Moderator får flytta tråden om den ligger fel men jag tänkte att bästa svaren måste jag kunna få här av travfolket :)

Måste man anmäla till stc att pålla är avlivad eller är det bara att låta det vara?
Om man ska göra det - hur gör man det?
Är det någon kostnad?

/Tramptass

Sv: avregestrering av avlivad travare.

Man måste inte göra det men det är ju bra om det syns i systemet att hästen är död. Det kostar ingenting. Det är bara att ringa STC och meddela det.

Det slog mig när jag höll på med passet till andra hästen att "hmm, hon är död men jag står som ägare - undrar om det kommer en böteslapp hem till mig i januari".

Jag har skickat mail till STC, det har aldrig varit några problem.

I bland är man ju inte så pigg på att ringa och berätta sånt-

(Är snart på gång med den tredje i år)

/// ghost

Liknande trådar

Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 865
Senast: Kilauea
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Shaggy
·
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
696
Senast: Manji
·
Hundhälsa Jag har insett att varulvens dagar är räknade även om jag inte vet när räkenskapens dag är inne. Jag har hoppats på att kunna ta med...
Svar
19
· Visningar
2 063
Senast: Milene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka