Avmaskningshjälp *snabbt svar önskas*

Zolimita

Trådstartare
Nu är det så att hovis ska sko och jag ska hämta hem hästarna från betet.Har tänkt rida senare ikväll och då funderar jag på att låta dem gå i vinterhagen ett tag för att slippa gå tillbaka till betet för att senare hämta dem igen.
Hur mycket påverkar det avmaskningen? Jag avmaskade dem med Banminth före betet.I vinterhagen har jag börjat mocka undan lite skit,men det finns mycket kvar där ännu...
Eller är det bättre att jag låter dem stå innne ett par timmar?
Tacksam för svar :)

Ett par timmar hit eller dit har ingen betydelse. Däremot bör du undvika att anstränga (hård ridning/körning) nyavmaskade hästar på några dagar.

Ok,det jag funderade mest över är om det tar med sig ev smitta till betet sedan efter att ha gått och betat i vinterhagen ett par timmar.Har ju som sagt var fått bort en del skit,tanken var ju att när jag fått bort all skit och gräset vuxit till sig ska de få komma tillbaka till vinterhagen sedan.

Liknande trådar

Relationer Jag hade en bästa vän som jag lärde känna när jag var runt 20-21 år ungefär. Vi var nära vänner till förra sommaren, dvs i ca 13 år. Vår...
2
Svar
24
· Visningar
7 314
Senast: LenaH
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·
Hästvård Igår skulle jag och hästen iväg och hoppträna, som på varje tisdag. Men när jag gjorde iordning henne upptäckte jag att hon tappat en...
Svar
13
· Visningar
1 827
Senast: cowgirl73
·
Hundhälsa En kompis till mig köpte en 7 månaders tik i helgen. Hunden är av rasen dansk/svensk gårdshund och det är deras första egna hund. Hon är...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025