Avmaskningar

B

_belliisen_

Hur ofta per år bör man avmaska en häst? När är det och vilka avmaskningsmedel är det man ska avmaska me?
 
Sv: Avmaskningar

Jag avmaskar när min häst behöver avmaskas, genom att skicka in täckprov. Det är onödigt och dyrt att avmaska utan att hästen behöver avmaskas, och dessutom blir ju hästen tillslut emun mot medlet om man håller på att avmaska i tid och otid. skicka in täckprov och se om hästen har mask och vilket preparat du ska använda.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 365
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 523
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alla hästar har en mer eller mindre mängd mag- och tarmparasiter och det är när dessa nivåer stiger över ett gränsvärde som vi behöver...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp