Avmaskning

T

Tarzzan

När är det dax att avmaska?
Och med vad?

Tänkte göra det, men kom på att det kanske är bättre att vänta och göra det lite senare.
Jag tycker min gamling har börjat magra lite(kanske inbillar mig).

Sv: Avmaskning

Jag brukar avmaska 2 gånger om året, om jag inte ser att dom har mask då avmaskarag direkt. Drontal tycker jag funkar bra.

jag tillhör dom som avmaskar vid behov så att säga.
Jag tror att katten börjar att tappa lite i vikt så jag tänkte avmaska honom.
Men när är det bäst?
Nu,senare?

Gör det nu och håll koll på vikten, fortsätter han magra prata med vet.

Du kan ju köpa "kolla masken" på apoteket, då vet du om du behöver avmaska eller inte. det är jättebra! behöver han inte maskas så, precis som föregående skrev, prata med vetten....

"kolla masken" vad kostar det och hur går det till??

Hittade på apoteket.
Men problemet är att han gör sina behov utomhus:crazy:
Han går ej på lådan om jag håller honom inne,han håller sig tills han kommer ut:mad:

Vilket maskmedel skall jag köpa:confused:
Finns ju flera sorter.
Sist använde jag Banminth® vet.

Enligt en vet. jag pratade med tog det alla maskar i alla stadier en vuxen katt har. Han menade att banminth va för kattungar.

Drontal är ju enbart en blandning mellan prazikvantel och pyrantel ju. Skillnaden är att drontal tar bandmasken vilket inte Banmnith på katt gör.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
551
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
659
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur