Avmaskning

I

islands_lover

Vad ger ni för medlem, ute/inne katt, HUR ger dom? katter är ju ganksa duktiga på att bitas och klösas, och att dölja den i godis då spottas det nog ut, tyvärr :crazy:

Sv: Avmaskning

vad man ger kan jag dessvärre inte svara på eftersom jag inte vet om de svenska medlen, däremot hur. jag har läst att det ska gå om man blandar avmaskningsmedlet med smör och kletar in ena tassen med det. katten ska då tydligen tvätta sig instinktivt.

jag tycker det verkar lite tveksamt men kanske värt ett försök innan man förklarar krig? annars kan man sätta en penna i mungipan så att det först bits i den istället för i ens hand när man stoppar ned handen i halsen för att katten ska tvingas svälja pillret. det fungerade bra för mig även om jag blev biten i ett fall av fyra.

det allra bästa är om du går till veterinär och köper en piller-pistol som ser ut som en spruta, vari man lägger pillret och skjuter det in i munnen, då är det extremt svårt för katten att låta bli att svälja!:banana:

Sv: Avmaskning

Ingen som vill svara om vilka maskmedel som ni rekomenderar?

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
620
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 707
Senast: MJLee
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama