avmaskning....

X

Xona

Ska avmaska valpen & vet inte riktigt hur jag ska få i henne dessa stora tabletterna utan att hon smakar det.....
Hur gör ni när ni avmaskar era hundar ?

Sv: avmaskning....

Öppnar munnen och lägger in tabletten längst bak, stänger munnen, smeker lite på halsen....har aldrig besvärat mig med att dölja dom i div godsaker.

varför skulle de inte kunna svälja en tablett som är lite större? de sväljer ju allt annat :banana:

Jag gav min valp avmaskning i form av pasta, som jag blandade med maten.

Håller helt med!

Och accepterar hunden inte detta så är det dags att börja träna detta med att "bli pillrad i munnen".

Är enligt min mening lika viktig som att hunden kan grunddressyren!

Det underlättar vid eventuella framtida vet.besök!

Öppnar munnen och lägger tabletten så långt bak på tngan jag kan (nästan Ner i halsen) stänger munnen och masserar strupen en liten stund, tills hunden sväljer. Funkar bäst på alla mina hundar i alla fall.

jag avmaskar inte mina hundar men när de ska få piller kastar jag några godisbitar i luften som de fångar och sedan medicinen. de hinner aldrig märka någon skillnad.

Avmaskar du inte dina hundar???:eek:

Jag är som sagt ingen vet. men det trodde jag var nått som man SKA göra med jämna mellanrum? Är jag fel ute?!:confused:

Jag brukar ta en näve hundgodis och börja med en godis, den går glatt ner nästa blir en tablett och sen varvar jag godis och piller. Om jag tycker att tabletten är för stor brukar jag dela den om det inte står på förpackningen att den ska tas hel och ej får delas.

Min hund är inte så glupsk så det är en chansning att han får i sig tabletterna. Han brukar göra en lustig min när han inser att han just tuggat på en äcklig tablett. urk men eftersom nästa kan vara en godis tar han dom snällt.:bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 735
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Myrten
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 445
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar