Avmaskning

Z

zazzabella

Nu i slutet av maj kommer min nyinköpta unghäst hem till mig. Den kommer att släppas på betet direkt när den kommer tillsammans med min andra unghäst. Båda unghästarna går nu i sina olika vinterhagar, men där finns lite gräs i bådas hagar som dom äter glatt av, även betas båda två lite för hand varje dag på trädgården osv. Så det kommer inte vara något problem med gräset. Men det jag tänkte på är avmaskning, hur gör jag med det? För att dom kommer ju att släppas tillsammans direkt på betet när den nya unghästen kommer. Sen får man hoppas att det går bra att släppa ihop dom! :cool: Men det gör det nog, båda två är väldigt "coola" av sig! :D Men är det något mer jag bör tänka på innan jag släpper ihop dom? Det kommer endast att gå dessa två unghästar på det betet. :cool:

Tacksam för svar, tips mm!! :bump:
Mvh / Bella

Be den som har hästen nu avmaska med det medel ni ska använda, 3 dar innan hästen kommer.

Det va ju en jätte bra idé! :idea:
Men vilket avmaskningsmedel är lämpligast att använda innan betessläppet?

Tack för hjälpen! :cool:

Du ska använda det medel som ska användas hela sommaren. Man växlar varannat år.

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
853
Senast: Lucifer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 497
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
848
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka