avmaskning??

L

Lo_lill

Ni som verkar så bra på katter kanske kan ge mig ett råd..vi har en katt i stallet som har fått gå in o ut genom kattlucka till varma fika rummet osv.. men på sista tiden har han bajsat inne på golvet- har aldrig hänt förut, men flertalet gånger nu... dessutom lite löst. Katten fick ha övernatting i stallet i stället och kattluckan stängdes. fungerat bra men nu har han börjat bajsa inne där med och då på golvet,inte i boxarna där han kan gräva. Avmaskade honom nu i höstas , kan det vara det som behövs igen eller vad är det som hänt. Annars är katten pigg och glad som vanligt....

Har han ingen låda att gå i? Mitt råd, eller nästan order, är att han MÅSTE ha tillgång till nått utrymme som är rumstemperatur.
Ställ en låda i fikarummet och skålar med torrfoder där han bajsar/kissar på golvet. Kanske ser lite tokigt ut, men katter bajsar sällan i närheten av mat.

Tror inte det beror på mask, men eftersom han antagligen äter mycket råttor/fåglar så maska av honom regelbundet med Droncit, inte Axilur, som finns på apoteket.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 403
Senast: Celinehenn
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 908
Senast: Twihard
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 197
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Skriver denna tråden för att jag behöver råd och nya input om hur jag ska hantera hund-kattproblemet här hemma. Jag tog hem en...
2
Svar
21
· Visningar
2 711
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka