Avmaskning

Wacero

Trådstartare
Har ett shettissto på foder som nu ska föla när som helst. Bör jag maska igen direkt hon fölat eller?? Hon avmaskades i mitten av December och för 5 veckor sedan.
 
Har ett shettissto på foder som nu ska föla när som helst. Bör jag maska igen direkt hon fölat eller?? Hon avmaskades i mitten av December och för 5 veckor sedan.
Det finns ingen anledning att avmaska henne direkt efter fölningen.
 
Har ett shettissto på foder som nu ska föla när som helst. Bör jag maska igen direkt hon fölat eller?? Hon avmaskades i mitten av December och för 5 veckor sedan.
Nej, att avmaska på rutin vid fölning är väldigt gamla råd. Dessutom för tidigt efter förra avmaskningen. Varför avmaskades hon i december? Vilket medel använde ni för 5 veckor sen och vad visade träckprovet då?

Fölet ska ni däremot avmaska vid 8 och 16 veckors ålder med Axilur mot spolmask.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
527
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: Jeps
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp