Avmaskning

Lejonelle

Trådstartare
Ska avmaska valpen vid 11 veckor på måndag. Någon som vet om jag bör avmaska stora hunden samtidigt? Han har ingen mask vad jag vet men kan han behöva ändå? Han är aldrig avmaskad som vuxen.

Sv: Avmaskning

När min yngste var valp och skulle avmaskas så fick båda avmaskningsmedel samtidigt. Lika bra tänkte jag, det kan ju finnas mask eller ägg som inte syns och då kan de ju smitta varandra. Rätt eller fel vet jag inte, men jag tyckte det var bäst att göra så.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
576
Senast: Jeps
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 267
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hundhälsa Såg i dag att min gamla hund har mask i avföringen, såg ut som många små vita maskar. Blä. Ska jag köpa något receptfritt i dag eller...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka