Avmaskning

Lejonelle

Trådstartare
Ska avmaska valpen vid 11 veckor på måndag. Någon som vet om jag bör avmaska stora hunden samtidigt? Han har ingen mask vad jag vet men kan han behöva ändå? Han är aldrig avmaskad som vuxen.

Sv: Avmaskning

När min yngste var valp och skulle avmaskas så fick båda avmaskningsmedel samtidigt. Lika bra tänkte jag, det kan ju finnas mask eller ägg som inte syns och då kan de ju smitta varandra. Rätt eller fel vet jag inte, men jag tyckte det var bäst att göra så.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 262
Senast: Digbil
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Jeps
·
Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 278
Senast: movi
·
Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några... 2
Svar
27
· Visningar
2 154
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka