Avmaskning + Penovet?

S

sebolina

Har varit hos vet idag och fått Penovet och Steptocillinsalva för ett sår som var infekterat och benet svullet. Han ska sprutas med Penovet i 8 dar och fick även en kortisonspruta idag. Min fråga är om man kan avmaska en häst som får pencilin eller om jag ska vänta? Glömde fråga vet och får inte tag i honom förrän i morgon bitti! Tacksam för svar!!!

Sv: Avmaskning + Penovet?

Jag fick svaret 'ingen fara' på samma fråga, den hästen stod dock inte på kortison, 'bara' penovet. Men jag rek dig iaf att ta det med din veterinär, och gå på vad h*n säger.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: Habina
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 832
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka