A

ArabianGirl

Hur ofta ska man avmaska hästen under betessäsongen?
Läste nu på apotekets hemsida att man måste ha veterinärens tillstånd för att få köpa avmaskningsmedel eftersom det nu är receptbelagt...?

Sv: Avmaska?

Hur ofta ska man avmaska hästen under betessäsongen?
Läste nu på apotekets hemsida att man måste ha veterinärens tillstånd för att få köpa avmaskningsmedel eftersom det nu är receptbelagt...?

Om hästarna visar positivt på träckprov så avmaskar du med medlets intervall hela betessäsongen (4, 8 eller 12v mellanrum). Om hästarna inte släpper ägg på träckprovet så ingen avmaskning.

Om hästarna visar positivt på träckprov så avmaskar du med medlets intervall hela betessäsongen (4, 8 eller 12v mellanrum). Om hästarna inte släpper ägg på träckprovet så ingen avmaskning.

Tack! :bow:

Åker veterinären ut och tittar på hästen innan man får ett recept ?
Eller hur fugerar det ?

Liknande trådar

Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 397
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
383
Senast: animalasia
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 611
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka