Avmaska samma dag som betackning?

Ramona

Trådstartare
En dum fraga kanske, men ar det ok att avmaska samma dag som ett sto ska betackas??
Mitt i all hysteri har hemma har jag glomt bort att avmaska ett av stona efter folning, och idag aker hon ivag till hingsten, sa jag skulle vilja avmaska henne innan hon aker. Ar det ok?
Hon ar 9 dagar idag, sa jag vet att de kommer att betacka henne idag....hon kommer att komma hem pa fredag, sa det ar ju ingen panik jag kan ju avmaska henne pa fredag ocksa, men jag vill ju inte sprida hennes maskar vidare. :crazy:

Ror jag upp systemet for mycket om jag avmaskar samma dag som hon ska betackas?

Sv: Avmaska samma dag som betackning?

JAg skulle nog vänta med det till på fre. Är inte helt hemma på detta hellar men jag tror att maskarna kommer rätt snart efter att de har fått medlet.

/Malin

Liknande trådar

Kropp & Själ Det har borjat kannas hostigt och har i UK har vi fatt mer och mer restriktioner efter att antalet corona fall okar igen. Efter ett...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 211
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 789
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 084
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka