Avmaska en gång till?

Sorbe

Trådstartare
Upptäckte för några timmar sen en mask i rumpan på katten. Cyklade ner till Apoteket och köpte Banminth (heter det så?) och avmaskade nyss, men han spottade ut en del men han fick nog lite i sig iaf. Bör jag avmaska igen för att vara säker på att han får i sig avmaskningsmedlet? Så att det hjälper alltså.

Usch, var ju svårare att avmaska än liten katt än vad det är med en stor häst.

Kan ju tillägga att han är en innekatt men han är ute i sele några dagar i veckan och äter gräs utomhus.

Senast ändrad:
Sv: Avmaska en gång till?

Det du fick i honom räcker nog men du bör ändå avmaska igen efter 3-4 veckor.

man ska väl bara av maska så fort man ser en mask.? men det kanske beror på maskmedel oxå..

Okej, då gör vi det, men då kör vi nog tabletter istället.

På Banminth står det att vid konstaterad förekomst av mask så bör man avmaska igen efter 3-4 veckor.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en ute/innekatt (ute på dagarna och sover inne på natten) som är en fenomenal jägare, och äter således en hel del sork, möss...
Svar
11
· Visningar
1 984
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 236
Senast: hoppsann
·
Katthälsa En av mina katter är en riktig jägare.. Oklart hur mycket råttor och sorkar hon äter egentligen. Men nyss åt hon två möss på en timme...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Kan börja med att vet har kollat kissen men inte har några förslag (inriktad på produktionsdjur bör tilläggas) Andra gången min katt...
Svar
6
· Visningar
1 271
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama