A
alsace
Har ett gammalt halvblod, 25 bast, som nu när vinterkölden kom, magrade v utan dess like. Han är egentligen ganska lättfödd och har alltid varit en smula lönnfet, men nu när termometern kröp ner på under -15 så rann allt hull av honom. Han är smal som en sticka (revbenen känns hela vägen fram till armhålorna) och jag undrar nu, ni som har gamlingar, vad fodrar ni med? Har ni något mirakelfoder? Då han delar hage med tre andra är det svårt att säga hur mycket grovfoder han får i sig, men jag uppskattar att han får i sig 8-10kg dagligen. I kraftfoderväg äter han ca ett kg (i torrvara) av en kombo innehållande betfor, havre, korn, groov och lusernpellets.
Han promenadrids två dagar i veckan i skogen i samtliga gångarter. Märkte när jag red honom i söndags att han känns lite slöare (han är annars en pigg rackare med en 5årings mentalitet)
Alla fodertips mottages tacksamt!!!
Han promenadrids två dagar i veckan i skogen i samtliga gångarter. Märkte när jag red honom i söndags att han känns lite slöare (han är annars en pigg rackare med en 5årings mentalitet)
Alla fodertips mottages tacksamt!!!