Sv: avlivning

hoppas det iaf...

den veterinären är min favorit! hade inte riktigt tänkt så långt, jag försökte tänka praktiskt och välja en som låg nära... men ack så fel..

Men ni kunde ju inget veta förrän det var för sent. Du ska inte klandra dig själv. Men om ni kan så skulle iaf jag åka till den veterinären nästa gång det gäller råttorna något:cool:

Se bara till att få råttan/råttorna med hem igen... de brukar annars ha en tendens att stanna kvar...:angel:

Varje gång jag varit dit så gosar han mycket med råttan och sedan när vi ska gå så brukar han berätta att det är hans favoritdjur! :D

hahaha :p jag ska nog köpa en sån där mjukis råtta som finns på IKEA å ge honom :D ;)

De små gnagarna har så tunna kärl att det är svårt att träffa dem och injicera avlivningsvätska utan att de spricker. Därför ger man dem avlivningsvätskan direkt i buken. Beroende på var man träffar kan det ta ett par minuter upp till en halvtimma innan de är helt borta. För att vara på den säkra sidan så ger man även en injektion direkt in i hjärtat. De flesta brukar ge någon form av lugnande innan en avlivning då de annars kan reagera på sprutan i buken. Man kan ge lite Domitor i munnen så behöver man inte sticka dem innan den avslutande sprutan.

men åh.. :( hon fick ju varken lugnande, spruta i magen eller en spruta i hjärtat! :eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka