Avlivade varg, trakasseras.

landsbygdsbo

Trådstartare
Snacka om att det finns intelligensbefriade puckon i Sverige. En Ung kille avlivar en trafikskadad varg (den hade bla brutit benet). För det så utsätts hans bil för skadegörelse och han utsätts för så allvarliga hot att han tvingas ha polisskydd.

I ngn missriktad vargkramaraktivitet riktar alltså dessa puckon nu sin frustration mot en person som handlade 100 korrekt och som förkortade ett djurs lidande.

Rent ut sagt patetiskt.

Ja, helt oförsvarligt beteende.

Eftersöksjägaren gjorde sitt jobb, och avlivade ett trafikskadat djur.
Jag hoppas att man inte hade blivit upprörd vid avlivning av trafikskadat rådjur??? det har jag åtminstone inte hört att man blir hotad för...

Ja, helt oförsvarligt beteende.

Eftersöksjägaren gjorde sitt jobb, och avlivade ett trafikskadat djur.
Jag hoppas att man inte hade blivit upprörd vid avlivning av trafikskadat rådjur??? det har jag åtminstone inte hört att man blir hotad för...
Det händer... Jag vet eftersöksjägare som har blivit utskällda för att de inte tar med rådjuren till veterinären istället... :crazy:

Hedervärd att avliva vargen själv och förkorta plågan. men i lagens strikta mening har han gjort sig skyldig till jaktbrott då INGEN utom veterinär eller eftersöks jägare får avliva trafikskadat vilt (eller något annat djur som trafikskadats för den saks skuld).

Om inte djuren fick lida skulle jag vilja att alla eftersöksjägare strejkar i några veckor. Jag undrar vad vargkramarna skulle säga då när de kört på Bambi...

MEN det vore givetvis inte etiskt försvarbart och jag tror inte någon eftersöksjägare skulle göra det.
Det har ju skett, eftersöksjägare har vägrat gå ut på eftersök i vissa vargtäta områden. Låt då polisen tillsammans med vargkramarna bekosta eftersöksekipage för de jobben....

Det har ju skett, eftersöksjägare har vägrat gå ut på eftersök i vissa vargtäta områden. Låt då polisen tillsammans med vargkramarna bekosta eftersöksekipage för de jobben....

Fast som jag har förstått det har det inte varit regelrätt strejk utan att de inte har vågat släppa eftersökshunden pga varg.

Fast som jag har förstått det har det inte varit regelrätt strejk utan att de inte har vågat släppa eftersökshunden pga varg.
Men allt fler känner en vanmakt eftersom de känner sig överkörda av myndigheterna och börjar tala om att de lika gärna kan ge den i att hålla eftersökshundar åt andra än för sin egen jakt.

Och vart i tråden framgår det att han de facto var eftersöks jägare? Finns ju ingen tidningsartikel om fallet att läsa i tråden ...
Nej, den är inte länkad.
Men i mitt inlägg nummer 3 framkommer att det handlar om en eftersöksjägare.
Jo, jag har läst flera artiklar om händelsen via facebook.

Jag är "vargkramare" och anser det vara helt förkastligt, lika förkastligt som att de som är för vargar får sina bilar och egendom vandaliserad av rovdjurshatare. :banghead: Det finns puckon i alla läger. :yuck:
Må så vara, men det finns då ett otvetydigt större antal puckon i ett visst läger.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka