Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som man känner sig själv känner man andra, personligen svarar jag på inlägg utifrån sakfrågan/innehållet.man behöver inte vara otrevlig mot en person jämt bara för att vi tycker olika i en annan fråga![]()
Där tog det liksom stopp för mig, hur är det möjligt
Jag vill bara gråta, det är sådant man vet händer men som inte riktigt slår en för än man läser om det..nej fy![]()
Att dra alla över en kamm för att de råkar ha en åkomma/diagnos säger mer om den som uttalar sig. än det som det handlar om.
Usch,man vill bara gråta över alla vanvårdade och misshandlande djur.
Men bland det värsta jag sett i hela mitt liv,är ändå en video från PETA.Fick den skickad via mail med en protestlista, och jag ångrar så att jag överhuvudtaget tittade på denna video.Jag grät hela tiden och kunde inte få bort bilderna från huvudet.De flår hundar levande och misshandlar dem under tiden!!!!![]()
Jag var och avlivade en hund i stort sett i samma skick som hunden i artikeln för några år sedan.
Det var min mormors grannes hund, en stor schäferhane. Ägaren var alkis och kunde inte ta hand om sej själv, än mindre sin hund. Jag vet inte hur många ggr vi ringde till djurskyddsombudet i vår kommun, men han vågade(?), ville inte åka ut och titta på hunden pga att ägaren var alkoholiserad!
Efter väldigt mycket påtryckningar kom ombudet dock och tittade på hunden, efter att min moster lovat att följa med honom. Döm av ALLAS förvåning när han inte tycker att hunden är i så speciellt dåligt skick!!!
[...]
Till råge på det läser jag idag i tidningen Metro om en hanhund som blivit torterad av sin ägare. Bla har han hällt kokande vatten på den, slagit med käpp, bitit hårt över nosen "för att bestraffa den", sparkat så den flugit och vanvårdat den. Grannarna kunde höra hunden skrika 10 timmar om dygnet ibland (Varför i helvete gjorde ingen något då?) och har bevittnat flera typer av misshandel mot hunden.
Och ingen gör nånting!!
Det är så jävla hemskt vart mänskligheten är på väg.
[...]
Även i det fallet vittnar grannar om att "de hörde honom gråta på balkongen och be att bli insläppt" och dyl. Och ingen gör nånting!!
Det är så jävla hemskt vart mänskligheten är på väg.
Det finns ju ett ganska känt fall där en person blev misshandlad till döds ganska länge och det var flera grannar som hört men ingen ringde polisen trots en längre stund av skrik. En granne de intervjuade sa att det låtit sp henskt att hon fått gå in i ett annat rum för att inte höra, men hade hon ringt polisen? Inte då.. och då handlade det om en människa som skrek för sitt liv.
Folk är inte kloka.