Avlivad vanvårdad hund

Sv: Avlivad vanvårdad hund

Usch, det är så jag blir aldeles gråtfärdig...jag är av pricip emot dödstraff, men ibland så vete:devil:

Jag besparar er bilden, den finns i artikeln:
http://kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5188686#fank5188969
På bilden är hunden död, men känsliga personer avrådes från att titta!

Så oerhört tragiskt och så fruktansvärt också för djurägaren att kunna leva med när/om han/hon inser vad hunden utsatts för. :cry:

Ganska ofta handlar det om mänsklig misär också - även om det inte är någon ursäkt. Det är lätt att ta hundens parti (eller barnet när det handlar om barn) då alla värnlösa är fullständigt hänvisade till den som har makten att ge dem den omsorg de skal ha och förtjänar.

Varför söker man som djurägare (eller förälder) inte hjälp när saker och ting börjar gå överstyr? Insikt måste totalt saknas och man kunde bara önska att människor runtomkring var lite modigare och anmälde.

*kl*

Det mest tragiska är att att samme hundägare antagligen kommer att äga en ny hund inom snar framtid...med risk för samma resultat

Stackars djur här i världen som behöver styras av oss människor som leker gud bäst det passar oss

I kommentarerna till tidningen skriver någon h*n hört att personen redan skaffat ny schäfervalp.Bedrövligt!

Har själv stått maktlös bredvid när en hund for illa hos ägaren.
Denne hade blivit fråntagen 2 schäferkorsningar och en liten hund som han slagit.
Vi såg det själv från vår lägenhet en gång.
Då spöade han upp den ene med koppel för att den klev ut i gatan.
Kunde väl kopplat dem i stället,det var mkt trafik där normalt (inte då).
Sen fick han djurförbud ett tag.Efter några år hade han en schäfertik.
Henne slog han också.Vi hittade henne 2 ggr då hon rymt.
Andra gången visste vi att det var hans hund och vi ville så gärna smuggla bort henne till någon,men hittade ingen som kundeta henne.
Själv bodde vi rakt över hans flickvän så vi kunde inte behålla henne.
Slutade med att han misshandlade henne tills hon högg efter honom.
Då sköt han henne.
Idag är han död,säkert saknad av få..
Fy sjutton med hundar det finns som far illa,tar aldrig slut..

Ganska ofta handlar det om mänsklig misär oxå skriver du, ja det gör det i fall med lantbruksdjur o ibland hästar, har aldrig hört talas om att så skulle vara fallet med enstaka hus/sällskapsdjur, i så fall har det varit flera djur o ägaren har varit en samlare.

Ganska ofta handlar det om mänsklig misär oxå skriver du, ja det gör det i fall med lantbruksdjur o ibland hästar, har aldrig hört talas om att så skulle vara fallet med enstaka hus/sällskapsdjur, i så fall har det varit flera djur o ägaren har varit en samlare.

Jag har "sett" ett sådant fall. Djurpolisen någonstans i USA beslagtog 2 hundar (hon hade alltså bara 2) från en bakgård. Dom var utmärglade och hade loppor till förbannelse. Denna kvinna hade dålig ekonomi och ett av hennes barn satt i fängelse (minns inte ålder).

Jag tycker bara att det är märkligt att folk inte gör sig av med djuren om det blir som i ovan nämnda fall. Eller iaf ser till att någon annan kan ta dom ett slag eller ta hand om dom på annat sätt. Men det blir väl en slags hemmablindhet som någon nämnde. Förfärligt att det ska behöva gå ut över de som behöver oss som mest :crazy:

Usch Nikkis skickade den artikeln till mig igår och jag blev alldeles matt, stackars lilla vännen :(

Till råge på det läser jag idag i tidningen Metro om en hanhund som blivit torterad av sin ägare. Bla har han hällt kokande vatten på den, slagit med käpp, bitit hårt över nosen "för att bestraffa den", sparkat så den flugit och vanvårdat den. Grannarna kunde höra hunden skrika 10 timmar om dygnet ibland (Varför i helvete gjorde ingen något då?) och har bevittnat flera typer av misshandel mot hunden.

Där tog det liksom stopp för mig, hur är det möjligt :(
Jag vill bara gråta, det är sådant man vet händer men som inte riktigt slår en för än man läser om det..nej fy :cry:

I kommentarerna till tidningen skriver någon h*n hört att personen redan skaffat ny schäfervalp.Bedrövligt!

Har själv stått maktlös bredvid när en hund for illa hos ägaren.
Denne hade blivit fråntagen 2 schäferkorsningar och en liten hund som han slagit.
Vi såg det själv från vår lägenhet en gång.
Då spöade han upp den ene med koppel för att den klev ut i gatan.
Kunde väl kopplat dem i stället,det var mkt trafik där normalt (inte då).
Sen fick han djurförbud ett tag.Efter några år hade han en schäfertik.
Henne slog han också.Vi hittade henne 2 ggr då hon rymt.
Andra gången visste vi att det var hans hund och vi ville så gärna smuggla bort henne till någon,men hittade ingen som kundeta henne.
Själv bodde vi rakt över hans flickvän så vi kunde inte behålla henne.
Slutade med att han misshandlade henne tills hon högg efter honom.
Då sköt han henne.
Idag är han död,säkert saknad av få..
Fy sjutton med hundar det finns som far illa,tar aldrig slut..

Jag kan lova att hade jag bevittnat något liknande hade den personen fått veta at han levde!

jag är nog inne på din linje. hade han gjort det av ren elakhet så hade hunden aldrig hamnat hos veterinären. men självklart ska han straffas, helst också få djurförbud.

Jag tog hand om en shäfer åt en kille några månader för många år sedan när denne satt i fängelse. (jag känner hans bror som passade hunden men som skulle få hem en katt och därför ville slippa hunden,hade alltså aldrig träffat ägaren) Han var knarkare/alkis och hunden var inte i toppenskick. Ful päls och kantig. Första två veckorna tittade han inte på mig.Men efter det lämnade han istället inte min sida, det blev sjukligt nästan. Han vaktade mig konstant. Jag blev hela tiden intalad att jag skulle få hunden av ägaren, och trodde på detta. När ägaren kom tillbaka från fängelset kom han oanmäld och hämtade hunden. Jag var knäckt..totalt. han var full och hög. I många år kämpade jag för den hunden, hörde historier om hur han levde, anmälde gång på gång men inget hände. Sista året kunde hunden knappt gå och killen bar tydligen omkring den tidvis, för pengar till veterinär hade han ju inte. Som tur är ar hunden död nu. Sk. pundarhundar /alkishundar är ett stort problem. Vissa tror att alkisarna blir bättre av att ha någon att bry sig om, men så är oftast inte fallet. Så sorgligt att det ska få vara såhär. Skärp djurskyddet ännu mer!

Jag tycker oxå det är konstigt att de med uppenbara drogproblem ska få ha hand om djur. Kan man inte ta hand om sig själv,hur ska man då kunna sköta om ett djur på korrekt sätt?

Jättekonstigt, och hemskt tragiskt.. Dessutom är dess hundar ofta ett stort ptoblem för polisen när som ska göra ingripanden mot ägarna osv. Vi borde kunna bättre i det här landet.

O du lämnade ifrån dig hunden?
Med laglig rätt hade du kunnat behålla den, o ägaren hade fått bevisa att det var dennes hund o begärt polishandräckning för att få tbx den.

Tillägg, precis som en hund eller katt kan vara det som håller en psykiskt sjuk människa vid liv så kan det vara samma för en missbrukare, OBS, jag säger inte att det alltid är så, inte ens ofta, men det är vanligare än vad många tror.
Att dra alla över en kamm för att de råkar ha en åkomma/diagnos säger mer om den som uttalar sig. än det som det handlar om.

Senast ändrad:

Usch,man vill bara gråta över alla vanvårdade och misshandlande djur.
Men bland det värsta jag sett i hela mitt liv,är ändå en video från PETA.Fick den skickad via mail med en protestlista, och jag ångrar så att jag överhuvudtaget tittade på denna video.Jag grät hela tiden och kunde inte få bort bilderna från huvudet.De flår hundar levande och misshandlar dem under tiden!!!!:cry::cry::cry:

Jag är igentligen mycket tveksam till att lägga ut länken här,men samtidigt kanske den kan bidra till att folk slutar köpa päls från farmar i Kina.

Jag säger bara:VARNING till er som öppnar länken.Den är grotesk och kan göra även den mest hårdhudade människa till ett gråtande nervvrak.Videon är mycket stark och väldigt många otäcka scener.Jag själv vägrar titta på den en gång till,jag blev så illa berörd.......:crazy::cry::cry::confused::confused:

www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_medS

O du lämnade ifrån dig hunden?
Med laglig rätt hade du kunnat behålla den, o ägaren hade fått bevisa att det var dennes hund o begärt polishandräckning för att få tbx den.

Tillägg, precis som en hund eller katt kan vara det som håller en psykiskt sjuk människa vid liv så kan det vara samma för en missbrukare, OBS, jag säger inte att det alltid är så, inte ens ofta, men det är vanligare än vad många tror.
Att dra alla över en kamm för att de råkar ha en åkomma/diagnos säger mer om den som uttalar sig. än det som det handlar om.

Blev bara så glad(i allt elände) att du har en så sund männskosyn:laugh:.Äntligen någon som förstår att inte alla "diagnotiserade" människor är likadana:bow::bow:

Hälsningar från en som jobbar med helt underbara psykiskt sjuka människor med en hel del missbruksproblem i botten:)

Och grannarna har känt till detta i tio år :confused: :mad:
Folk har fan inge stake eller folkvett! J*vla grannar vilka svin.

Jag kände som sagt inte mannen ifråga. jag var 18 år och ganska grön. Jag kämpade på med anmälningar till djurskyddet i hans kommun osv men inget hjälpte. Då var det om möjligt ännu svårare än idag att ta ifrån människor deras djur. Dessutom hade mannen tydligen hotat folk med yxa tidigare. jag vågade helt enkelt inte.Naturligtvis behöver inte alla missbrukare missköta sina djur, men i det stora hela tror jag att dom är mindre kapabla att ta hand om ett djur. jag tror inte dessa människor skulle få behålla ett barn tex. Hur vet man då att dom kan ta hand om ett djur? Nu pratar jag ju om missbrukare, inte psykiskt sjuka. Även om dessa två kan gå hand i hand i vissa fall. jag är verkligen inte någon "rasist" mot psykiskt sjuka hur ni nu fick fram det?

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka