Avliva kattungar....

fettso

Trådstartare
Min systers granne som vi känt i många år har hamnat på hemmet,kvar lämnade hon ca 20 vildkatter.(Som hon dock matat och tagit hand om)
Hon bad ngn åka ut och skjuta alla utom en katt(hennes innekatt),den har hon sedan bett min syster ta hand om.

Problemet är att min syster redan har 4 katter,katten hon tagit hand om är en honkatt,och magen har växt mkt på sistone.:(
Min syster ska avliva alla kattungar om det blir några:(
Jag kan ta hand om en iaf men sedan har jag också fullt.
Kattmamman är långhårig och jättefin,så kanske hade det gått sälja dom billigt??
Men syrran vill ju inte chansa....Jag kan ju ge dom mat(har ändå min häst där)och försöka sälja dom billigt efter 12veckor...

Om det blir kattungar vill jag ju inte att dom ska dö...:( :crazy:

Sv: Avliva kattungar....

Synd att det ska vara så. Men om ni inte hittar bra hem åt dem så är det bästa att avliva dem. :(

Har din syster pratat om livmoderabort med veterinären?

Det är tråkigt när det blir såhär men kan man inte se till att kattungarna får en bra uppväxt och hamnar i bra hem tycker jag att det är bäst att abortera/avliva.

Det krävs enormt mycket arbete att nappa upp en kull kattungar. De ska ha mat varannan timme den första veckan och sedan var tredje/fjärde timme tills de blivit ungefär 3 veckor, då kan man börja ge dem fast föda.

Om det är möjligt är nog livmoderabort skonsammast för dem alla, om nu kattungarna inte kan ges en bra uppväxt.

Jag tror nog att det går att sälja kattungarna till bra och vettiga hem utan större problem.
Synd att avliva katter som är friska och glada!

Det krävs enormt mycket arbete att nappa upp en kull kattungar. De ska ha mat varannan timme den första veckan och sedan var tredje/fjärde timme tills de blivit ungefär 3 veckor, då kan man börja ge dem fast föda.
Vart är det på tal att nappa upp kattungarna?? Katt-mamman är ju vid livet och verkar må bra. Varför skulle ungarna behövas nappas? Det är ju enbart spekulationer.

Vart är det på tal att nappa upp kattungarna?? Katt-mamman är ju vid livet och verkar må bra. Varför skulle ungarna behövas nappas? Det är ju enbart spekulationer.

Jag drog slutsatsen att det handlar om samma kull här och den i tråden fettso startat om att flaskmata upp en kull.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 188
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Ni kommer i kontakt med en kille som hittat några kattungar och en mamma övergivna utomhus, alla i dåligt skick. Han kan ingenting om...
Svar
17
· Visningar
7 356
Senast: Majvi
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
3 926
Senast: turbofling
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama