Avliva katten

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Karin 71

Jag är nu tvungen att ta bort min vän,jag har haft honom i 9 år nu i november och jag kommer att sörja honom :cry:
Men just nu har jag så dåligt stält, har inte fått ut minna stämplingspengar.
Någon som vet hur man kan avliva katten utan att det kostar något.
Har värkligen inte råd att gå till vetrinären.
 
Sv: Avliva katten

Men käre vän. Menar du att din katt måste dö för att du inte har råd att ha den kvar? Det ska väl ändå inte behöva hända. Finns det ingen som kan hjälpa dig genom detta så du kan ha honom kvar? Har du försökt omplacera honom? Annonserat? Det finns ju massor av gratissidor att annonsera på. Hoppas verkligen att du kan få hjälp så katten får fortsätta leva.
 
Sv: Avliva katten

Jag tycker inte att du skall avliva katten, det finns säkert ett katthem ganska nära dig som gärna tar hand om katten om det innebär att den inte blir avliven.

Men det bästa vore nog om du försökte annonsera ut den som zanta skrev. Det finns som sagt var många gratissidor på internet där man kan lägga ut annonser. Man kan sätta upp lappar och höra sig för med alla man känner.

Snälla, gör ett försök att omplacera katten istället för att avliva den. Det är både billigare och schysstare mot katten.
 
Sv: Avliva katten

Det kanske är så att hon skall avliva katten för att den är dålig av någon anledning, men inte har råd just nu.
 
Sv: Avliva katten

Så fattade jag också hennes inlägg. Att katten måste avlivas men att hon inte har råd med avlivning hos veterinär.
 
Sv: Avliva katten

Våra huskatter avlivade vi aldrig hos veterinär (raskatterna är annorlunda eftersom det blir massa krångel med livförsäkring mm annars), jag vägrar betala nästan 500:- bara för att avliva katten plus en onöding resa till veterinären som även det är obehagligt för katten. Jag har tur och har jägare i släkten som tagit hand om det på hemmaplan, då känner katten ingenting och behöver inte åka iväg till den äckliga veterinären.
 
Sv: Avliva katten

Men herregud, har du besökt något katthem ?

Där är fullbelagt JÄMT och alla får inte komma till något fast hem någonsin.

Jag tycker att TS tar sitt ansvar som faktiskt låter kissen få somna in och som andra har skrivit, det kanske är något som är galet med lilla kissen..

/ C som tycker att man ibland ska tänka efter före man skriver ett sådant inlägg
 
Sv: Avliva katten

Ja, jag har besökt ett katthem.... även vart jourhem plus att jag har adopterat 2 vuxna katter som fick en andra chans i livet. Jag tycker nämligen att även djur förtjänar flera chanser...Och inte behöver lida för människors okunnande och klumpighet. Jag anser att katterna är en del av familjen, och då avlivas det inte i onödan utan när dom lider och det inte finns något botemedel.... Så tycker jag!!
 
Sv: Avliva katten

Hur vet du att TS katt ska avlivas i onödan? Den kanske är obotligt sjuk och hon måste avliva den i vilket fall, hon ville ju bara veta om man kunde göra det på något annat sätt än hos veterinären.
 
Sv: Avliva katten

Ja det kan väl bara TS själv svara på.... var nu hon har tagit vägen...
 
Sv: Avliva katten

Ja, mitt inlägg var ju förutsatt att katten inte är allvarligt sjuk/obotbar.

När jag läste inlägget tolkade jag det som om att katten var frisk, det är så olika hur man tolkar saker. Därför det är bättre med för mycket information i sitt inlägg än för lite så det inte finns plats för fri tolkning ;)

Men jag anser att om katten är frisk så borde den få bli omplacerad, men är den allvarligt sjuk och TS inte har råd att avliva, så är det som sagt riktigt sorligt och jag vet inte alls vad man kan göra då. Inte alla som har tur att bo nära jägare eller liknande.

Hoppas att det här löser sig till det bästa för katten.
 
Sv: Avliva katten

Men du!!

Ursäkta nu men vad f*n vet du om TS situation över huvudtaget ?

Du vet lika lite som oss andra skulle jag tippa på och då är man jäkligt försiktig med vad man antar... :
Och inte behöver lida för människors okunnande och klumpighet

Hur kan du tolka TS text som klumpig och okunnig, snarare desperat och sådana människor ska man HJÄLPA och inte STJÄLPA genom snäsiga besserwisser-inlägg ..
 
Sv: Avliva katten

Till alla användare i tråden - vill påminna om forumreglerna.

För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.

Låser nu denna tråd då trådskaparen bevisligen är ett troll.

/Erica - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 676
Senast: kma
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
693
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: gammalek
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 125
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp