S
Sadoji
Jag har en Dponny, som för 2 års sedan hade fång med roterande hovben. Tillägga att han haft fång ca. 6 ggr i sitt liv (14 år). Får fång väldigt lätt. Han går i gräshage. Fast ytterst liiiiite gräs, mest sand. Inne på natten osv. Dessutom har han dåliga luftvägar, vilket innebär ett väldigt bra kvalitet på höet, även att det tvättas + att stallet är luftigt och fint. Han är nu knappt riden sedan han hade fång, därav helt omusklad. Känner nu efter 8 års tid med min ponny att jag har tröttnat på allt som behövs göra för honom (låter tragiskt, men sant). Har haft han ute till försäljning, men jag KRÄVER att det finns folk som vet hur man hanterar hästar med fång/dåliga luftvägar som ska bli ägare till honom har ej funnit någon sådan. Därför ser jag en utväg i det här, genom att avliva min kärlek så vet jag att han slipper allt.
Ett annat alternativ är att skänka/sälja honom för ett billig peng till någon som vill ta sig an han.
Hur hade du gjort ? Har du nån som har varit med om samma?
Ett annat alternativ är att skänka/sälja honom för ett billig peng till någon som vill ta sig an han.
Hur hade du gjort ? Har du nån som har varit med om samma?