C
chrysler
Sv: Avliva eller skänka bort ?
Det är en skröna, varför tror du annars man ger lugnande åt hästen vid avlivning med spruta?
Tycker att du har fattat en mycket klokt beslut.
Vill bara dela med mig av mina erfarenheter. Jag har varit med och
avlivat en kompis häst med injektion av veterinären. Det hela gick ganska snabbt och smidigt dock var det lite pyssel innan kanylen satt ordentligt. Sen har jag hört att vissa hästar kan "snetända" och bli galna innan de dör... men kanske är det bara en skröna. Iaf gick det bra den gången jag var med.
Mina egna hästar har jag gjort lite olika med, de som är vana att åka transport har jag kört till slakteriet. Mycket proffsig personal och dessutom har det varit gratis. Personligen har jag inget emot att mina hästar går till livsmedel, när de är döda spelar det liksom ingen roll längre....
De hästar som varit lite oroliga och inte vana att åka har jag avlivat här hemma, med lantbrukstjänst. Även de känns mycket proffsiga och det har gått jättefort och smidigt. Tror det kostade ungefär 3600 kr och då tog de med sig kroppen.
Det enda jag kan säga är att det självklara för mig är bult eftersom det går så fort. Dock vill jag att någon som har mycket vana utför själva bultningen. (känns ibland som vet inte har den vanan)
Massor av styrkekramar till dig
Det är en skröna, varför tror du annars man ger lugnande åt hästen vid avlivning med spruta?