N
Nikki
Min tik har fått en juvertumör vid ena spenen. Hon är 9 år och äter rimadyl då hon har artros i både v. armbåge och h höft. Hon klarar inte att följa med på promenader, har svårt att resa sig när hon har legat ner, svårt att gå i trappor m.m. Men hon är väldigt smärttålig så hon visar knappt att hon har ont, utan försöker göra allt som hon har kunnat göra tidigare. Men det börjar märkas speciellt på morgonen då hon alltid har varit pigg och vill ut, men nu går hon inte ut förens runt 10 helst. Så har hon nu fått en tumör som är som 4 stora golfbolar, det varar och luktar inge vidare. Nu har jag ringt vet. och vi har tid för avlivning i morgon bitti=( Men nu börjar tankarna att komma att kanske låta henne bli opererad? Men är det ett värdigt liv för en hund som bara ligger i trädgården om dagarna? Hon är ju för det mesta pigg och glad i sinnet fortfarande. Skäller och viftar på svansen så fort vi får besök. biter på pinnar och hämtar sina leksaker.
Är jag självisk om jag opererar henne? Hade hon inte haft problem med sina leder så hade jag självklart opererat henne, men när hon haltar både fram och bak trots smärtstillande och inte orkar gå så känns det väldigt egoistiskt om jag op henne och sen kanske jag får avliva henne om några veckor i alla fall pga av hennes ledproblem. Kroppen hänger inte med men hon är som en valp i sinnet..
snälla hur hade ni gjort om det hade varit eran hund?
Känns lite brådskande då hon avlivas i morgon ev. Eller ska jag ringa vet i morgon och fråga vad de tycker? Brukar de ge sånna här råd eller är de neutrala i sånna här ämnen?
Är jag självisk om jag opererar henne? Hade hon inte haft problem med sina leder så hade jag självklart opererat henne, men när hon haltar både fram och bak trots smärtstillande och inte orkar gå så känns det väldigt egoistiskt om jag op henne och sen kanske jag får avliva henne om några veckor i alla fall pga av hennes ledproblem. Kroppen hänger inte med men hon är som en valp i sinnet..
snälla hur hade ni gjort om det hade varit eran hund?
Känns lite brådskande då hon avlivas i morgon ev. Eller ska jag ringa vet i morgon och fråga vad de tycker? Brukar de ge sånna här råd eller är de neutrala i sånna här ämnen?