Avla på denna?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Svanhild
  • Startdatum Startdatum
S

Svanhild

Ens egen häst är ju alltid bäst o vackrast men här är jag lite tveksam... skulle ni tänka er avla på denna has eller är den för rak?

Sv: Avla på denna?

kan vara rätt bra att veta ras och vad det var tänkt att du ska ha avkomman till:)

Jag är inte så haj på sånt här, men jag tror nog att exteriören kan ha lite olika betydelser för de olika raserna och dess användningsområde!

Nordsvensk bruks, körhäst i första hand, ridning för nöjes skull.

Jag har sett godkända avelshingstar med rakare haser:angel: (SWB)

Hehe, ok då:p Jag tycker hon är fin i psylet o så men är missnöjd med hennes has så där ser man så illa är den nog inte... mamma har ett sto som gick trea på Grevargården som treåring för sin ras o den hasen:eek: då är det här stoet nästan krokhasigt:rofl:

Alla ston har fel och brister, det handlar om att välja en hingst som kompletterar bra.

Att ställa ut hästen och få ett utlåtande om exteriören är ju bra, så man får en objektiv bild av det hela:)

Helt klart men jag vill inte avla på vad som helst heller. Hingst som kompletterar henne har vi redan hittat, frågan är bara OM det ska bli betäckning eller ej:p

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Ramona
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 597
Senast: ildiko
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka