• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Karin 71
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 150
K

Karin 71

Sitter och funderar på vilken hingst jag ska betäcka mitt sto med nästa år.Har fastnat för Pablo Quixote,Numa hqh eller Dun it with charm.Någon som har någon avkomma efter någon av dessa hingstar

Sv: Avkommor

Har ingen avkomma efter nån av dessa, men svarar ändå.

Vad är det för typ av häst du vill få fram?

Vill du ha en mindre quarter med mycket cowsense och reining så tycker jag du ska välja Pablo.

Dun It With Charm är lite högre och kanske mer inriktad på reining i sin karriär!

Den tredje hingsten du har med ( Numa hqh ) vet jag inget om är totalt okänd för mig....

Sedan skulle jag kolla på stoets stam, undvik samma förfäder i minst 3 led! Om du nu inte vill linje-avla förstås?

Vad gillar du minst hos ditt sto? Kolla på hingstarna du väljer emellan så ingen av de har samma ( negativa) egenskaper...

Har du sett hingstarna live? På tävling, eller rent av hälsat på dem?
Jag tycker det är viktigt att det är en trevlig individ, med ett psyke som jag vill ha hos min avkomma....

Så tänker jag iaf när jag väljer hingst!

Hej!

Jag har ett föl efter Pablo. Hon är sex månader nu och hur trevlig som helst. Mäter nu 124 cm, tror hon kommer landa runt 150 cm. Hon är liten och kompakt, underbart psyke och väldigt lättlärd. Hade ett hingstföl efter Pablo förra året som jag har sålt, men han var inte alls som detta sto. Han var lite större inte så kompakt och lite fegare till sättet.

Ser att det är en rätt gammal tråd men svarar ändå. Pablo 973 är en guldhingst. Han ger visserligen mindre avkommor men de är väldigt allround. De rör sig fint, de hoppar som gudar och de är trevliga att umgås med. Känner två avkommor som båda är ston. Den ena är sur i boxen men rör sig å andra sidan som en gudinna. Det andra stoet som jag känner mer är helt underbar. Hon är trevlig att hantera, rör sig som en gudinna och hoppar bättre än någon annan. Tveka inte att ta Pablo som hingst. Små avkommor men i gengäld väldigt allround.

Det är inte halvblodshingsten Pablo som efterfrågas i den här tråden, utan quarterhingsten Pablo Quixote.;)

Hej!
Jag har en avkomma efter Dun it with charm. Bilder kan du se på malmborstad.se

Vad vill du veta mer?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: Nikan
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka