Avkommor till Strákur från Kaggestorp?

fettso

Trådstartare
:)Dom har kanske inte hunnit bli så gamla ännu men iaf!:)

Gärna bilder, har ngn bild på Strákur eller känner honom IRL så är det ett +!!:love:

Ska åka o titta på honom den 6 Mars *längtar*:bump:

Sv: Avkommor till Strákur från Kaggestorp?

Ja han trampar igenom kotorna på samtliga bilder,
har ridit hans helsyster ett flertal ggr o hon trampar också igenom kotorna.
Men en helt underbar häst att rida, VILKEN POWER O VILKEN GÅNG!:love:

Trampar inte dom flesta islänningar igenom kotorna?
Kanske bara ngt jag fått för mig?

Nej alla har inte så pass vecka kotor. Jag är lite tvecksam till lynnet på honom och överhuvud taget på avkommor efter Bjartur. Vi har haft några i stallet och det är inga lätta hästar när man ställer krav på dem. Flotta är de.
Strákur har ju inte varit helt lätt på alla tävlingar varken med Heimir eller nuvarande ryttare, även om det börja går bra nu.

Men han är super flott, läcker färg och jag vet att Heimir och Therese har en avkomma efter honom som är super flott och tränas för vising i år, den är väldigt stor med.

Nu vet ju inte jag hur mitt sto blir när man ställer krav på henne, eftersom
hon inte är inriden.
Men hon är jättelätt i all hantering på marken och väldigt snäll, inga hyss
eller olater för sig.
Har ju gått som en dans att vänja vid all hantering sen hon kom!:)

Jag hade ju en avkomma efter Bjartur och han var supertrevlig som föl iaf, hon som köpt honom säger att han är stor och som en klippa!

Kanske skulle betäcka med Bjartur igen istället?:)

Jag har träffat Strákur själv flera gånger och är hel kär i honom. första gången jag träffa honom var på en tävling när han står mellan massa hästar i grimma och betar utan att ens lägga märke till alla aktivitet runt om.
Har även sett 2 avkommor som är 2 i år och båda två är riktigt väluttvecklade super trevliga och stora. och dom rör sig jätte fint och kommer bli riktigt bra hästar.
Skulle jag haft ett sto själv skulle jag ha betäckt med honom.

Han är riktigt snygg och rör sig kanon med underbart huvud

Vad roligt att du har så positivt att säga om honom!!:bump::d

Ingen som har bilder på avkommor eller honom själv?

Jag tycker att Strákur är en fantastiskt snygg kille! Men, en fråga till er som säger att han trampar igenom... vad menar ni med det? Vad "betyder" det att hästen trampar igenom/har veka kotor? :)

När hästen sätter ner hoven så går kotan nästan ner i marken. Den har för lite stabilitet i kotan. Risken är stor att dessa hästar få skador i böjsenan eller gaffelbanden då det blir mycket stor belastning när de trampa genom så.

Fy vad han trampar igenom!

Påminns ständigt om Fralle när jag ser veka kotor.

Visserligen ett vbl. Men hans bakkotor var såpass veka att han trampade igenom såpass att han fick stora sår på kotorna. Och togs bort pga sina onda bakben.

Strákur överlag är ingen hingst jag gillar, han ser hård ut- han kanske inte är det. Men det är inte den dansen jag vill se mellan häst och ryttare..

Jag har ju också haft en Bjartur-avkomma. Han var underbar att ha att göra med- men vid kraven så slog han ifrån- hur han är nu vet jag inte, men att få till tölten krävdes en heldel.

Är det främst färgen som lockar så finns det ju en mängd högre bedömda hingstar som är isabeller.. :)

Har tyvärr inga bilder på hästarna. min dator kracha så har inga kvar. men båda dom 2 är väldigt välutvecklade och har kanon extriör

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
637
Senast: Badger
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: Görel
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar