Avkommor till River Scape xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jjennnyy
  • Startdatum Startdatum
J

jjennnyy

Hej!
Är det någon som vet nått om River Scape avkommor? Inte galoppmässigt utan ridmässigt. Ridbarhet? Temperament? Allt är av intresse!:)

Sv: Avkommor till River Scape xx

Jag hade ett sto efter River Scape:love::love: Ett helt underbart sto, hade en kortare karriär som galopphäst innan jag köpte henne. Hon va super att rida! Lättlärd, framåt och väldigt arbetsvillig.
Inga gångarter man skryter om direkt, men det va en härlig häst som ställde upp på allt!
Hade aldrig några som helst bekymmer med henne. Hade inga "hormonryck" eller något sånt. Tyvärr va hon vävare, men med mkt utevistelse så va det inte lika stressat för henne.
Jag har hört att många efter River Scape är boxvandrare och vävare, vet dock inte hur mycket som ligger bakom det.

Zitouh gav mej massor av roliga minnen, tyvärr betar hon på gröna ängarna:cry: Saknar henne än idag trots att det är 8år sedan jag tog bort henne.

/LL

Har också haft ett sto efter River Scape, och jag instämmer med föregående talare.

Mkt trevlig & social häst, kanske ingen gångartstalang direkt, även om galoppen absolut var bra. Jag köpte henne mest som sällskap till min valack, så hon gjorde aldrig nåt mer än några klubbtävlingar hos mig. Kunde dock hoppa rätt okej, och hon var väldigt lättlärd. Lättriden, lättarbetad (nu ställdes det dock väldigt låga krav på henne såklart, men hon arbetade i form väldigt enkelt.)

Inga olater i stallet, även om hon var lite nervig i början. (Kom direkt från galoppbanan.) Men hon blev en jättelugn och trevlig individ bara hon lärt sig hur allt funkar.
Låg i rang hagen, men väldigt social mot både människor & hästar. En sån där häst som alltid ville dela höhög med någon i hagen.
:)

Jag har haft ett sto E. River scape.
Mycket trevlig o arbetsvillig tjej. Hon va mer en enmanshäst o kunde bli väldigt lätt stressad.
Hon försökte alltid göra de man bad henne om. Va ryttaren säker så gick hon fram överallt.

Har haft en valack efter River Scape. Han var stor som ett hus och jätte ful, inga direkta gångarter att tala om, hoppade med livet som insats. Han var jätte het, med super go att hålla på med, en riktig bäbis, gick fram överallt. En mycket speciell häst som jag trots allt tyckte mycket om!
Har även haft hand om och ridit ovanståendes häst Miami Swing, ett sto efter River Scape. Kan hålla med att det var ett mycket speciellt sto! Hon blev mycket lätt stressad, speciellt om hon blev pressad eller inte förstod, men hon precis som min valack gick fram över allt, och hon var en mycket go häst. Ingen hopp eller gångarts talang dock.

Liknande trådar

Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 241
Senast: adrikkens
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 674
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Hur gamla och höga är era avkommor efter Hasard? Vad har de för inriktning? Hopp, dressyr el allround? Temperament?
Svar
3
· Visningar
895
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka