Avkommor från St.Tenderone??

M

Mizze

Jag har en 3-åring som är efter St.Tenderstone och Cats Bonita och är lite nyfiken på om de är någon som har ett halv/hel syskon till min lilla kille....
Skulle vara kul och veta hur dom ser ut och temperament mm...
Min är 157 cm hög (växer fortfarande), fux m. strimbläs, väldigt snäll och trevlig men mkt tuff.

Har även hört rykten att Tenderstones avkommor skall vara väldigt tuffa...

Vad tycker ni?? Berätta!

Mvh Mizze :bump:

Sv: Avkommor från St.Tenderone??

En i våran föerning har en avkomma efter den hingsten :) hon vill oxå gärna veta mer.
Ska försöka hänvisa henne hit.

Hej!
jag har en avkomma som har St tenderston som farfar. alla dessa avkommor tycker jag har ett starkt temprament, tuffa. men oerhört trevliga när man väl fått ledarskapet över dem.Ialla fall dem jag tränat och hanterat.
De blir kanon hästar när man är ledaren!! men kanske ingen nybörjar häst skulle jag tycka.

St Tenderston tycker jag är en fin hingst och han verkar ge bra allround hästar.

Min är 161 hög. de andra jag tränat/tränar är runt 155-165.

Lycka till!

Varma hälsn Emelyne

nej va kul! Vi har ett 4 årigt sto som heter Maidit from the bar
Mor: cats Lady bonita (antar att du menade henne?)
Far: Maidit to the bar
farfar: ST Tenderstone
Farmor: Skippa charmin doll
Morfar: cata cord
Mormor : Bonnie skip chols

Meja( Som hon kallas) är väldigt stark i psyket och ingen lätt häst, hon tar lätt över och man måste vara noga med ledarskap. men när man väl lyckats är hon en trevlig häst. Hon har ju kosseblod (efter mamman) så det kan nog vara därför hon är lite tuff.

Hon är 149cm hög än så länge.
Bild på henne här:

24474211.jpg

har du nån bild på din krabat?

Hej!

Jag har en halvbror till din häst. Min häst heter Tender N Honor, blir 8 år nu och har Skip Sorita Too som mor, han e ca 158 så det är jättelagomt :)

Jag älskar Tenderstones avkommor för alla har något extra! Glimten i ögat, riktigt snygga, outstanding ect..
Och det där med psyket är bara skitsnack, det blir som man gör sig skulle jag vilja säga faktiskt...
Theodor som han kallas till vardags är exakt som jag vill ha honom, och har en underbar personlighet :)

Elin

Senast ändrad av en moderator:

Hej!

Jag har 2 hästar från Untra o 1 egen uppfödning
efter Görans hings Show Note.

Min ena gammel häst efter

Roligt att se att någon har lite samma linje på sin :laugh:

Ja, vi är en stor fan klubb av Göran & Mariannes uppfödning, det är en hel del hästar :) De har nu sålt untra och har gått i pension, men deras hemsida är nu smedsbogard.se
Flera avkommor efter Show Note har nu kommit ut mer på tävlingsbanan och det är kul!

Ja, vi är en stor fan klubb av Göran & Mariannes uppfödning, det är en hel del hästar :) De har nu sålt untra och har gått i pension, men deras hemsida är nu smedsbogard.se
Flera avkommor efter Show Note har nu kommit ut mer på tävlingsbanan och det är kul!
Sällar mig till Untra klubben:D
Miss Hoj Makeup här hemma e : Show Note ,,Elin vi ses te Aprillen för ni kommer väll?

Senast ändrad av en moderator:

Känns faktiskt lite tomt nu när man åker till Mamma o Pappa som
bor grannar med Untra. Men men tur att det fortsätter att vara
ett quarteruppfördnings ställe :laugh:

Min lilla efter Show Note kommer antagligen visa upp sig på banorna i sommar.
Har tidigare inte kommit ut då han varit skadad.
Hoppas det går väl denna säsong

Japp Aprilen är bokad och betald och KLAAR! Hoppas vi får bättre väder och väglag tills dess... :)

Jobbar med en kille med Tenderstone som pappa

Tender Chico – (Ted 2000) e; ST Tenderstone u; Santa Lucia

Tuff kille, eller var tuff, nu har han respekt och förtroende för människor o är en dröm för erfarna som nybörjare. tror att om man vet vad man håller på med så blir det mycket bra hästar, men tror inte på att det är nån nybörjar häst iaf inte om amn inte har tillgång till erfaren hjälp

bara vad jag tror dock.

Hej!

Jag har 2 hästar från Untra o 1 egen uppfödning
efter Görans hings Show Note.

Min ena gammel häst efter

Roligt att se att någon har lite samma linje på sin :laugh:

Hej

Uppdaterar en mycket gammal tråd,men sökte Show Note på nätet och fick upp denna länk.

Har en valack efter Show Note som jag precis köpt och undrar mer om hingsten.Har du någon information om honom att dela med dig vore det jättekul.

Jobbar med en kille med Tenderstone som pappa

Tender Chico – (Ted 2000) e; ST Tenderstone u; Santa Lucia

Tuff kille, eller var tuff, nu har han respekt och förtroende för människor o är en dröm för erfarna som nybörjare. tror att om man vet vad man håller på med så blir det mycket bra hästar, men tror inte på att det är nån nybörjar häst iaf inte om amn inte har tillgång till erfaren hjälp

bara vad jag tror dock.

Hej

Har en valack vars mamma heter Santa Lucia...har du någon mer information om henne...letat på nätet men hittar inget.Skulle vara jättekul att få vet lite om föräldrarna.

Jag rider 2st "göran" hästar

Ena efter Tenderstone och den andra efter Show Note. Och medryttisen innan var också en "göran" efter jae jack sprat som tyvärr gått bort.

Tja, jag har väl inte sååå stor erfarenhet av att rida quartrar, förutom de jag rider och en kortare ritt på en "remedy".
men jag tycker om dem :D

Hejsan

Jag har nyss köpt en syster till din häst.

Tender shasta Lea 2006, sto

de är tuffa, men stort hjärta.

Hone är 5 år men inte inriden så jag jobbar med det nu som bäst eller ska vi säga förberedande arbete till uppsittning...

Hur går det för er?

Har du brodern kvar?

mvh

Anders

Jakobstad Finland

Hejsan

Jag har nyss köpt en syster till din häst.

Tender shasta Lea 2006, sto

de är tuffa, men stort hjärta.

Hone är 5 år men inte inriden så jag jobbar med det nu som bäst eller ska vi säga förberedande arbete till uppsittning...

Hur går det för er?

Har du brodern kvar?

mvh

Anders

Jakobstad Finland

Vad spännande! Min svägerska var sååå nära att köpa den hästen men då gick hon inte att besiktiga så det blev inget köp. Berätta mer om henne! Hon var så vacker tyckte vi. Hur är hon i temperamentet? Har du några bilder på henne?

Hejsan

Tender Chasta Lea efter St Tenderstone och Cats Bonita.
Låter bekant med besiktningen....fick klara papper då jag besiktade henne efter jag fått hem henne. Svårflörtad dam men ljuvlig då hon accepterar en.

Liknande trådar

C
Avel Har ni betäckt/fått avkommor efter honom? Är ni nöjda med resultatet? Hur har storlek/färg/tecken utfallit? Vad känner ni inför det...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 555
Senast: Stenmagi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar