Sv: Avkommor efter GRÁSTEINN FRÁ GRAFARKOTI
oj spännande,
kolla in hans hemsida och prata med hans ägare om du vill ha exakt info hon känner honom bäst.
och hon är riktigt bra väldigt ärlig med så hon försöker inte luras.
det jag har upplevt det lilla av honom är:
stoet till mitt föl kunde stå uppbunden bara några meter framför honom och så hade vi mitt föl lös i stallet och så tog vi in hingsten, han var hur lugn och fin som helst.
vi stod där och pratade säkert en timme och han bara stod där hur uppfostrad och snäll som helst.
stoet var istället mer bråkig än hingsten t.o.m så han verkar ha ett väldigt fint lynne, väldigt snäll och bra som hingst.
så han är väldigt bra att hantera från marken det märks inte att han är hingst(denna perioden skall man kanske tillägga)
men jag tror han är precis lika snäll vid högsäsong med.
han har mycket vilja men det han haft svårt för är att hålla reda på alla benen i gångarterna eftersom han har så stort steg men sen han visades(5år) så har han utvecklats nåt enormt.
angående 4 eller 5 gångare, alla fölen jag tittade på verkar vara 5gångare de visar alla gångarter.
jag tittade speciellt mkt på 3 föl, 2 hade mammor som troligen är 5 gångare och 1 hade en 4 gångs mamma, men alla verkar ha fått 5 gång i sig.
vad är ert sto då?
om man tittar på fölens exteriör gämfört med hingsten och stona så tycker iaf jag det ser ut som att (speciellt mitt föl) ärvt sin pappas rygg och kors och färg då
sen är det svårt att se så mycket mer men han har fått tecken från sin pappa med, han verkar ge ganska mycket tecken med, min har en bläs.
de andra jag tittade på hade, stjärn i olika str.
ett stoföl efter honom blev isabellblack.
men de andra 3 fölen jag tittade på har ärvt färgen mycket från hingsten.
men maila/ring hans ägare hon är toppen, riktigt bra.