Avkommor efter Copiad

sommarminne

Trådstartare
Jag köpte en häst får några månader sedan som är efter Copiad och jag tänkte höra om det finns någon mer som har erfarenhet av hans avkommor? hur är dom i psyket och vad används dom till? funkade dom på travet?:banana:

Sv: Avkommor efter Copiad

jag har nog träffat en 20-30 Copiadavkommor skulle jag kunna tro (minst :angel:).. dom flesta tycker jag är små och knubbiga men en och annan har vart lite större och smäckrare ;) jag tycker dom är snälla och trevliga överlag.. det var ett tag sen jag träffade de flesta men 2 vet jag används till trav.. den ena av dom tävlade framgångsrikt förra året och den andra har lite problem med sina framknän men förhoppningsvis får vi ordning på det snart :)

haha jag kan inte mer än skratta när du säger små och knubbiga:D min är i och för sig 165 men känns som en ponny. min har en gaffelbandskada sedan 7 månader tillbaka och ska precis sättas igång ingen fast som ridhäst. har ganska stora förhoppningar så jag hoppas de inte blir massa problem med gaffelbandet på hoonom:bump: du har ingen erfarenhet av tufft psyke? han är absolut inte elak men ganska psykiskt stark och det krävs en hel del för att han ska hoppa till;)

copiad är inte direkt min favorit bland travhingstarna... jag har bara erfarenhet av "fula" avkommer från han.. ojämn kroppbyggnad, gaffelbandskador, senskador och benskador.

Men dom jag har hanterat var jätte trevliga och så ;)

Lycka till meddin copiad häst ;)

Jag har träffat en iaf. Hon är snäll och trevlig. Fin är hon också, fint huvud och så söt så. :D
Hon går bra också, har riktig kämpaglöd.

min herr har ett jättehuvud. han drar x-full i både grimmor och träns. väldigt grov i kroppen med. ser inte alls ut som ett varmblod om man får säga så. när han tränades i trav sa dom att han va aldeles för tung för att kunna göra bra resultat.

Såg att det var ett tag sedan denna tråden var igång, men jag skriver ändå :angel:
Har ett sto efter Copiad, som hunnit bli 7 år nu...
Hon är riktigt charmig i psyket, extremt nyfiken och en kolugn häst i alla lägen!:love:
Ilona L.S. heter hon, syns på bilden jag har som avatar :love:

hittade på en mkt gammal tråd, som fick mig att skratta.......:laugh:
Min älskade Copy L.J. numera i hästhimmlen :cry:, var OTROLIGT smäcker, mer lik ett fullblod faktiskt, med ett litet elegant huvud. Vi kallad henne för "Spider woman" då hon hade LÅNGA pinnsmala ben till en i övrigt tunn men välmusklad kropp. Hon frös jämt, och hade därför extra tjockt täcke som fick henne att se ut som ett klot, med fyra tändstickor under.... Men strålande vacker var hon, dock väldigt skör!

Copy kommer jag ihåg :) hon stod hos Dan-Åke Olsson när jag hade praktik där, minns just det att hon var himla skör men o så snäll! Trist att hon har gått bort, kan ju inte ha varit så himla gammal?

Lite off topic :) har även jag träffat på en hel mängd Copiad avkommor när jag höll på med trav, de flesta var ganska så "tråkiga" rent utseende mässigt samt rätt skadedrabbade och tyvärr inga stjärnor på travovalen. Fast trevliga att hålla på med var de.

Hoppas du TS får bättre lycka på banan med din! :)

kl

Som kuriosa har jag en av mina hästar i" hans" Box , och en annan i "hans" hage ...boxen är lite större än alla andras :D

Stämmer det, när vi köpte henne stod hon i träning hos honom.
Copy var född 1998, men drabbades av svår kronisk bronkit, efter en seg och utdraget virusinfektion, som blev värre år efter år. Hon fick några år hos oss, först som konvalescent då hon hade ett segdraget muskelproblem i länden, och när hon äntligen blev fräsch igen och tränat bra, smittades hon av en inackorderad häst vi hade ett tag :mad:

Vi tog dock ett föl efter henne som minne, och det är en egen historia..... men hon är mamma upp i dagen utseende mässigt fast brun, och förhoppningsvis inte lika skör :grin:

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
350
Senast: Nepenthe
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
282
Senast: Unafraid
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
567
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka