avkommor e: Castor

LadySara

Trådstartare
har själv gått å köpt mig en sån nu.. å då blir man juh lite nyfiken på vad han har lämnat för nått tidigare.. har inte nån koll alls på va de är för hingst faktiskt.. vore kul att höra va ni har för uppfattning om honom och om ni vet vad han brukar nedärva för nått..

Beror ju på vilen Castor du menar ju , men är det den som lena -nissen lempke hade så lämnar han himla trevliga och bra avkommor enligt mitt tycke, cola huvud även om modern kan vara lite stissig. Men han är ju inte i Sverige längr utan sål utomlands kommer ej ihåg vad. Har nämligen själv haft en Castor avkomma som är född här hemma där modern bara är 159 men avkomman var 167 nu när jag sålde han i Januari som 4 åring en himla trevlig herre, ville alltid göra sitt bästa inte tungriden även om han är stor, tom min dotter på 10 kunde le han till och från hagen och kan då tala om att modern inte är den colaste. Hade otroligt stor galopp , har hört det om flera Castor avkommor att de har bra galopp och många passar som fälttävlans hästar också.Så hade jag bara haft tid så hade jag behållit honom själv om jag ska vara ärlig men en unghäst måste man ha tid med och det hade inte jag tyvärr.

förstod att de fanns flera... har tyvärr inte papperna framför mig så ja har inet nummer.. mitt sto är en nätt liten tjej på 163..

Han hette inte Gaston?

Tycker det låter som en mörkbrun herre som står i grannstallet. Han har en otrolig galopp och är rädd om tassarna när han hoppar. Har sett honom löshoppa ett antal gånger och det är en fröjd att se, även om han blir feg på högre höjder. Jag kommer inte i håg vad det är mer för stam på honom.

Lill / Stall Nöbbeled

Jag hade en Castor-avkomma på inridning.
En urtrevlig kille ca. 167cm. Brun m. stjärn två vita kotor bak, stickelhårig.
Otroligt trevligt temperament, en sån individ som man bara ville köpa... :love:

Sv: avkommor e: Castor

Min pålle e efter Castor-(cor de la bryere).. Jättetrevlig å ganska pigg :)

De jag sett har varit jätte fina. Det kryllar ju inte av dem det är lite synd. Jag menar han borde fått fler ston !

Jag har en Castor avkomma som är 7 år nu. Han har en helt otrolig hoppkapacitet! Tävlar 1.30 hoppning. Han är ganska cool men har en räv bakom varje öra som tittar fram då och då. ( Busig ) :D Han har kanske inte den bästa ridbarheten men hans kapacitet i hoppningen väger över det. Tror helt klart att denna häst är något för de stora klasserna! Han är annars mycket snäll och lätt att hantera och är totalt orädd. Ju större hinderna blir ju bättre hoppar han. Han är till salu! ;)

Sv: Re: avkommor e: Castor

hm nobblede min avkomma som jag sålde efter Castor heter Gazton med en otrolig galopp *ler* hm ser att är dålig på att läsa här när jag ser att det var längesen du skrev det men han är stor och mörkbrun med stjärn och är hur go som helst

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 847
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 862
Senast: cewe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 455
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka