Avkommernas registreringsnummer

Tarnin

Trådstartare
Mitt gamla sto (e. godkänd hingst mamman travare) har fått 7 föl. Av dem så har 4 fått vita papper som börjar med 04, 2 stycken börjar med 54 och den som jag har själv, börjar med 50, vita papper. Alla är efter godkända halvblodshinstar och numren har kommit lite blandat.

Det stoet jag har kvar, är betäckt i år och fölet ska ha gröna papper enligt alla som jag pratat med. Det blir tre godkända led på mammans sida.

Det här stoet har varit med på Breeders och 7-årschampionatet och flera av de övriga syskonen har placerat sig högt.

Jag har inte tänkt på det så mycket förrän nu.
Hur kan det bli så. Varför har de fått 04 och 54 och 50?
Jag har kollat på Asvhs sida och är lika frågande fortfarande.
 
Sv: Avkommernas registreringsnummer

Därför att reglerna för de olika pappersfärgerna och raskoderna har ändrats.

Förut räckte det med att vara e godkänd hingst för att få vita papper och raskod 04. Nu måste man kunna visa att pappa, morfar och mormorsfar är av raser som godkänts av ASVH för att få raskod 04 och pappa måste vara godkänd för att ge vita papper.
 
Sv: Avkommernas registreringsnummer

De som har 54 känner jag är ok, men det är den jag har kvar som har 50 i början som är lite retligt.
Hon föddes i mitten och har 3 stycken 04 före sig och sedan kommer de tre sista med 04 först och därefter de två på 54.
Jag är inte säker, men jag har hört att 50 står för korsning eller nåt.


Jaja, det är inte hela världen, folk har ryckt i henne från början, men jag vill veta, nu när hon ska bli mamma.
 
Sv: Avkommernas registreringsnummer

Om stoet har godkänd pappa och morfar och är dräktig med godkänd hingst ska fölet få gröna papper.

Raskod 50 känner jag inte till, bara 54 och 59. Men reglerna för raskoder och pappersfärger har som sagt tidigare ändrats flera gånger så det var kanske någon kod som bara användes ett kort tag?
 
Sv: Avkommernas registreringsnummer

Om stoet har godkänd pappa och morfar och är dräktig med godkänd hingst ska fölet få gröna papper.

Raskod 50 känner jag inte till, bara 54 och 59. Men reglerna för raskoder och pappersfärger har som sagt tidigare ändrats flera gånger så det var kanske någon kod som bara användes ett kort tag?

Är inte 50 en kod som SH använder? Jag har för mig att min stalltjejs travarsto fick några avkommor med min arabhingst och dom avkommorna fick den koden...tror hon fick passen från SH.
 
Sv: Avkommernas registreringsnummer

Jag var inne på SHs sida och försökte hitta vart jag tidigare läst om raskoder men lyckades inte hitta den sidan. Hittar du eller någon annan den?

Hittar att t ex Hot'nTot e Feliciano u Hot Spot e okänd född 1992 fått raskod 50 medan hennes avkommor e godkänd hingst fått 54. Hennes ett år äldre syskon e Cortez har raskod 04 och vita papper liksom helsystern född 1994 medan helbrodern född 1993 också har raskod 50:confused: Syskonet född 1997 har raskod 54...
 
Sv: Avkommernas registreringsnummer

Jag tänkte inte på det....;-)
nånstans i bakhuvudet hade jag nåt om koden 50, kolla på hingsten Kansas King e Lane Court på blup.se, nån avkomma har fått koden 60!!
 

Liknande trådar

Avel Första gången jag postar något på Buke på väldigt länge, så jag hoppas att denna frågan hamnat rätt nu. Annars får någon moderator gärna...
Svar
5
· Visningar
1 438
Senast: EoG
·
Avel Idag har på blup ett förstagångskorsningssto 50% travare (25% FR + 25% US) 50% halvblod (SF) belönats med Elit! Stoet har lämnat bra...
Svar
8
· Visningar
2 045
Senast: Zuzzi
·
Avel Hallå alla! Min första tråd här. Har försökt leta, men hittar inte svaret på min fråga bland tidigare diskussioner. Som jag har...
2
Svar
20
· Visningar
3 162
Senast: poloplayer
·
Avel Denna hingst är bla godkänd i Hannover, Oldenburg mfl. Han är topp 1% av de tyska dressyrförärvarna, han har en son som är godkänd i...
Svar
16
· Visningar
2 718
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp