V

Virvelvind

Hejsan!
Vi har en kanonmysig B-ponny som har fått för sig att han inte ska ridas. Har haft honom i två år, är hur go i stallet som helst men så fort någon tänker prova rida så åker de av, det kan gå bra 10 min eller så men sen är det kört. Har haft en equilterapeut att titta på honom men inget fel på ryggen verkar han ha, var lite stel i frambogen bara.
Har någon nått tips om vad vi kan göra?? :confused:
 
Sv: Avkastad!

hur gamla är ni som rider på honom??? är han inriden alls???ålder??:confused:
 
Sv: Avkastad!

Han är inriden, men vet ej hans hela historia. Tanken var att mina döttrar skulle rida honom som då var 7 och 9 år, men eftersom de åkte av hela tiden har jag haft en liten lätt tjej med stor ridvana på 14år som ridit honom. Hon fixar honom efter ett tag men när någon yngre med mindre vana sätter sig upp så åker de av. Han ska testa alla, även mig om jag provar sitta upp, men jag håller mig kvar pågrund av min tygnd.
Virren är 14år och har även varit ponnytravare, men var med i en "körolycka" och går i dag inte köra.
 
Sv: Avkastad!

Tycker ju inte att verkar vara så jättekanonmysig precis om han kastar av i stället för att samarbeta.

Ponnies är smarta och tyvärr brukar ett sådant beteende vara svårt att bryta.

För dina barns skull skulle jag föröka byta häst eftersomhan inte ens går att köra.
 
Sv: Avkastad!

Har det nånsin gått att rida på honom sedan ni fick honom?
Om det har kommit nu alternativt blivit värre hade jag nog inte nöjt mig med en euqiterapeft, jag hade kört t klinik och verkligen utrett. Inte minst för dina barns skull som har en häst de inte kan rida.
Lycka till
 
Sv: Avkastad!

Bråkar han även för 14 åringen i var och varannat pass trots att han känner henne?

Eller går han bra med henne nu när han vet att hon håller sig kvar?
 
Sv: Avkastad!

För henne funkar det bra när han nu känner att hon fixar honom. Kan testa henne men ger sig direkt.
Första sommaren gick han rida riktigt bra men när tjejerna ville ställa lite krav på honom så började problemen.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 393
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp