AvelsvÄrdering Var????

lille skutt

Trådstartare
Har letat överallt för att hitta vart man kan avelsvärdera hbl. hingstar??
Och allt vad som kommer till det är det ngn. vänligs själ som vet detta?:bow:

Sv: AvelsvÄrdering Var????

Det var inte riktigt det som jag menade .
Utan vart man som hingstägare till en hbl.hingst (äldre) kan lösa ett betäckningsbevis, och för att kunna få ut detta har vi fattat det somk att man måste avelsvärdera hingsten. Som typ hingsten Arro-Bell.
Innan har man ju inte fått ta emot andras ston för betäckning, utan bara till sina egna ston.
De kraven finns ju ej längre men för att då stoägaren ska få en uppfattning om hingstens exteriör så vill jag kunna avelsvärdera hingsten!:)

Sv: AvelsvÄrdering Var????

Du kan göra det på samma ställen som dels de som verkligen tror att deras hingstar håller måttet och passar för avel hos ASVH enligt länken. Eller om du inte tror att din hingst klarar kraven så kan du visa den på en av SH för alla raser godkänd visning. Du kan hitta mer här. Blir ju genast mer tveksamt om några stoägare vill använda hingsten om den inte klarar ASVH:s krav.
http://www.svehast.se/sh/

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 475
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka