Avelsvärdering Östersund (kallblod)

juvelen

Trådstartare
Hingstar anmälda till Östersund 9-10 oktober

Bleke Kongen f.2003, e. Nordli Svarten
Tot. 44 st 8-9-7, 24,9K - 25,0aK, 480.442 nkr

Feseth Lynet f. 2001, e. Järvsöfaks
Tot. 89 st 32-9-9, *24,3M - 21,1aK, 1.041.010 nkr

Hibogubben f. 2004, e. Järvsöfaks
Tot. 16 st 7-3-3, 27,4M - *28,0K, 354.500 sek

Ivarsqvick f. 2005, e. Qvadrigo
Tot. 10 st 0-3-0, 30,2aM - 33,6M, 91.500 sek

Love f. 2001, e. Sjefen
Tot. 66 st 12-8-10, *25,1M - 24,9aK, 733.350 sek

Joker Elden f. 2003, e. Lome Elden
Tot. 38 st 8-10-6, 25,4M - *25,9aK, 614.885 nkr

Odin Tabac f. 2003, e. Moe Odin
Tot. 27 st 12-6-1, 24,8K - *24,6aK, 531.000 sek

Trolldin f. 2005, e. Moe Odin
Tot. 9 st 3-2-0, 28,3K - *32,1M, 118.500 sek

Saras Tofte f. 1995, e. Braute
Tot. 191 st 32-22-18, 22,3K - 21,0aK, 1.721.746 nkr

Vilken/vilka tror ni går igenom och blir godkända för avel?

Sv: Avelsvärdering Östersund (kallblod)

Tror ingenting men hoppas att Odin Tabac går igenom. Nu ska ju inte vi betäcka någe mer :angel: men det är en hingst jag skulle vilja ha på märrn,får tillbaka Toddy då i blodet.

Jag tror inte någon av treåringarna går igenom och är även tveksam till fyraåringen.

Håller med om att Odin Tabac kunde vara intressant, finns potential i den hästen.

Då har vi ju ngn som rapporterar OMEDELBART... :D ;)
Du ska möjligtvis inte knäppa kort oxå?

De äldre har nog bättre chanser än "ungdomarna", ingen högsta klass på 3- och 4-åringarna... Tycker jag. Fast ngn gång i framtiden hoppas jag ju att en Qvadrigo-hingst går igenom! Vore lite fräscht nu när Elding och Järvsöfaks är så dominerande.

KL

Jag skall nog dit och titta eftersom jag är ledig :) Hoppas på Ivarsqvick eftersom han är en Ovikshäst egentligen och jag har en Qvadrigo-avkomma.
Så ma faur si :)

Är toksugen på att åka, ska luska i det där :D Skulle vara kul att se Love, Joker Elden, Odin Tabac, Bleke Kongen och Feseth Lynet.

De andra har jag sett på travbanan åtminstone.

Great!! :)
Ville gärna dit, men har jag räknat rätt blir det 5 timmars bilresa... På skoldag dessutom.

Då har vi ju ngn som rapporterar OMEDELBART... :D ;)
Du ska möjligtvis inte knäppa kort oxå?

De äldre har nog bättre chanser än "ungdomarna", ingen högsta klass på 3- och 4-åringarna... Tycker jag. Fast ngn gång i framtiden hoppas jag ju att en Qvadrigo-hingst går igenom! Vore lite fräscht nu när Elding och Järvsöfaks är så dominerande.

Omedelbart kan jag inte rapportera, jag kommer inte hem förens på fredagkväll :(;)

Men fota ska jag definitivt göra! :D

Men du, Qvicken är ingen ovikshäst! ;) Han föddes ju här i Vålbacken! :bump: men visst, pappa Qvadrigo är från oviken. Det hade ju varit himla kul med en Qvadrigo-avkomma i aveln nu när han hamnat i Norge.
Självklart håller jag tummarna, men inser ju att man inte ska hoppas så mycket. Fast det går ju inte låta bli hihi :p Självklart ska jag dit.

ps, lill-Qvicken på min avatar, snygg redan då =)

Måste ju kolla läget, vilka kommer imorgon??

Jag ska såklart dit, svimmar nog innan omdömet kommer...

Yes yes yes :banana:
Odin Tabac blev godkänd!

Även Saras Tofte, Feseth Lynet,Joker Elden,Bleke Kongen,Hibogubben samt Love fick nådiga nicken

Senast ändrad:

Det blev väl som tippat ungefär.
När torde bilder dyka upp? :angel: ;)
Läggs bedömningarna ut ngnstans på nätet, eller måste man vänta till nästa hingstkatalog?

Bedömningarna finns att läsa i Ronden nästa vecka, vet ej om det läggs ut på nätet

odin är hemma i gävle igen. pratade nyss med johanna som även startade honom i montén. han är trött.. jobbig helg.

speciellt när man måste visa upp sig hela tiden .. å visa de andra grabbaran att man är störst bäst å vackrast..:love:

dock tror jag itne han kommer att betäcka nått ännu...

men attans vikken trevlig häst de är.. å snygg dessutom. svarten är toksnäll men frambenen flyger runt lite ibland när man ska selas på...
:p

Jag var där och jag har en hel del bilder på hingstarna ;) Men det dröjer innan dom dyker upp :(:o

Redigt roligt att Love blev godkänd! Feseth Lynet var ju hur läcker som helst :d

Liknande trådar

Trav Idag beslutas det vilka av hingstarna som passerar nålsögat Horgen Tore, f.2006, e.Spikeld u.Horgen Laila ue.Auvin, 13 st: 3-7-1...
Svar
2
· Visningar
1 781
Senast: juvelen
·
Trav Snygg, f.2005, e.Elding u.Tå Marina ue.Marine Svarten Tot. 29: 7-4-1. Rek. 31,8k *28,0m 28,8l 26,8ak 26,2am, 367 000 kr. Godkänd...
Svar
17
· Visningar
3 019
Senast: juvelen
·
Trav Uppstallade i Sverige: Aldermarin - 1 +1 norskt Bodbäckspålle - 2 Bokli Balder - 28 Bol Elden - 27 Brännapål - 24 Clay - 9 Eder -...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: dolphinsmile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod