avelsston, beslutsångest

token

Trådstartare
Jag har sån himla beslutsångest...

har fått erbjudande att ta 2 ston. Den ena efter Contender - Carthago och den andra är efter Baldini I - Raimondo. Jag hade egentligen bara tänkt ta den efter Contender men så nämndes den andra idag och jag har inte hört om Baldini innan men tydligen är det en topphingst.....

Hingsten jag ska betäcka med är efter Cento- Lord och har själv plac svår hoppning och har lämnat svårklassavkommor.

Jag har ingen direkt erfarenhet av uppfödning och priser o sånt men vad ska man satsa på för att avkommorna ska bli attraktiva?????

Jag hittar ingen info om dessa ston heller och vet inte om dom själva tävlat ( dom är från tyskland) Contenderstoet ska iallafall hoppa enormt bra.

Hade lite funderingar på om jag skulle köpt ston till våren som gått 1,50 klasser själva men som sagt, stoet efter Cotender borde ju vara riktigt bra att få låna, eller???
 
Sv: avelsston, beslutsångest

Marknaden är ju tämligen svag så frågan är om det är vettigt att ta två oavsett stam :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 977
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 667
Senast: Efwa
·
Avel Nu har jag äntligen hittat ett avelssto med vad jag anser toppstam. Hon är efter Quasimodo Z - Quickstar. Har däremot inte gjort nåt...
Svar
14
· Visningar
1 811
Senast: token
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp