Avelspärr

Ciindy

Trådstartare
Nu gäller detta i Finland och jag förstår om det inte är speciellt lätt att svara på men det är alltid värt ett försök.

7 valpar i en kull ska registreras men får inte registreras eftersom att pappan till valparna inte genomfört alla hälsokontroller, Pappan genomför hälsoundersökningen efter att valparna är födda och är UA. Blir valparna avelsspärrade då?

Om det visar sig att pappan inte är UA blir valparna oregistrerade eller avelsspärrade?

Det här misstaget har skett efter ett missförstånd. I Finland är ögonlysning och patella undersökning obligatoriska och i Sverige är endast ögonlysning obligatorisk.
Har försökt ringa till finska kennelklubben men eftersom jag bara pratar engelska och svenska blir jag ombedd att ringa senare så jag får prata med en som kan svenska så vi undviker missförstånd igen.

Sv: Avelspärr

Låter som att det blir risk för avels spärr eller att valparna får avelsspärr / Har nyligen själv varit inne på SKK s diciplinnämds sida och läst om flera fall av avelsspärr där har fall m ex Rottweiler varit att ägaren till tik ej gjorde MH innan parning , där blev det avelsspärr .

Liknande trådar

Övr. Hund Ja det kanske får räcka så som rubrik Dottern fastande för rasen lapskvallhund efter rastips härifrån och vi hittade en trevlig...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka