Avelskunniga på buke

Sv: Avelskunniga på buke

dobbis menar Conte Bellini och Bravour. Bägge e; Cornet Oblensky.

Jag gillade Connaisseur väldigt mycket när jag såg honom på visningarna, bokade honom till bägge stona men har nu strykit honom eftersom han är såld till Kanada och jag tror att han då blir för okänd för att det ska vara någon mening att ta föl efter honom.
Han verkar dock ha gott psyke, trevlig modell, bra bakben. Dock är ju han betydligt mer åt dressyr hållet än hopp. Han hade inga kanonpoäng på hoppningen men god inställning.

Stammässigt tycker jag det blir lite fel på ditt sto men jag skulle kunna köpa det då han ändå inte är ren dressyrare. Nåt som är lite tråkigt med honom är att mödernet är rätt fantasilöst.

Jag tycker Conte Bellini vore ett spännande val till henne!

Jaha:)
Jaha vad tråkigta att han blir såld dit, då kommer han som du säger säkert bli alldeles för okänd. Har kollat lite på flyinges hingstar igen:P och tittade på han Callahan VDL tyckte han såg riktigt trevlig ut på bilden men sen när jag läste hans blup blev jag inte lika imponerad. Någon som vet något om han?

Ska kolla på Conte Bellini tror jag kollat lite fort på honom innan, ska göra en närmre studie:)

Min uppfattning om Callahan är att han verkar göra det han ska, han hoppar bra, rör sig bra etc Inget som är fantastiskt men inte alls dåligt.

Dock verkar han vara otroligt ridbar och ha ett helt fantastiskt temperament med tanke på att det går att hoppa honom barbacka utan träns :o

Återupptar min gamla tråd i stället för att starta en ny. Har gått runt och funderat det finns ju avleskunniga som är super insatta i de svanska stammarna finns det någon på buke som är lika insatt i tex holsteinerstammar? Om det finns en sån person och den läser den här tråden kan den kolla upp mitt stos stostam? nu har jag bara koll på hennes mamma Alma och hennes syster Let´s Dance. Hon tillhör sto familj 4674 som jag fårstår detta står i hennes pass. Detta är vad jag har hittat http://www.holsteiner-stutenstaemme.com/se/holsteiner_stutenstamm4630-4651-4674.html#4674 men ja det säger mig inte så mycket:) Så om det finns någon som har koll på stammar och har lite att gör kan få ett litet uppdrag:) :)

Nej det har du rätt i, tråden är sen i våras och dom hade inte hunnit ta han ur avel när den skrevs :)

Det är en liten familj som härstammar undan 2 systar födda 1928 och 1930 undan ett Vorbuch-sto. Deras fäder (Allod och Fliegard) och morfar Schütz var hannoveranerhingstar.

Har lagt in släktingar på Sport Horse Data Base

Senast ändrad:

Fast jag insåg nu att jag är helt värdelös på sånna där sidor:/ Jag fattar inget. Kan man se om dom tävlat eller lämnat några tävlingshästar? Eller är det skrutthästar hela bunten? och vad menas med detta Vorbuch-sto?

Tusen tack till den som vill hjälpa mig reda ut frågetecknen :P

Vorbuch är den "sämsta" stamboken/registret. Ungefär som gråa papper i våra tider. Det kan ofta bero på ett okänt möderne eller ett möderne som har raser i sig som inte accepteras i stamboken. Hennes 2 döttrar med känd far och morfar blev däremot upptagna i Huvudstamboken i Holstein.
Det verkar inte finnas så många medlemmar i familjen och bara ett par kända tävlingshästar i högre klasser.
En gren av famijen finns i Belgien , registrerade i SBS. Vet ej vad de har för meriter http://www.sporthorse-data.com/d?p=10327123

Okej!! Så man kan säga att det är dom senaste stona Alma och hennes syster som är hyggliga.. De andra hade inga värdefulla meriter?:) Hur kan en del av familjen ha hamnat i Belgien, export eller?

Men nu var jag in och kollade. Om jag förstår rätt så har Alma tävlat internationell dressyr och GP hoppning, Systern Let´s Dance har tävlat dressyr och likaså hennes dotter Cara?

Men nu var jag in och kollade. Om jag förstår rätt så har Alma tävlat internationell dressyr och GP hoppning, Systern Let´s Dance har tävlat dressyr och likaså hennes dotter Cara?

Nej det står level of Progeny alltså avkommornas meriter
Har inte hittat några egna meriter på Alma.
Cohiba har meriter i hoppning
Jamiro Rosso i dressyr

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka