Avelshingsten RUNNING SEA

Y

Yokos

Jag vill gärna till nästa säsong betäcka mitt travsto med hingsten Running Sea men jag kan inte finna hingsten någonstans!!!

Någon som vet var hingsten finns?Exporterad?Gått bort?

Jag kan inte iheller finna travavelns stambok,var finns den?

Super tacksam för svar...

MVH Hampus

Sv: Avelshingsten RUNNING SEA

Running Sea står i Italien (har jag för mig), men finns tillgänglig med fryst sperma i Sverige på Översta Stuteri i Hallsberg. Han kostade i år 13.000 kronor vid levande föl.

Tack indyhope och Natasja, då fick även jag svar på min undran! :)

Delvis KL...
Har förresten haft en avk e RS, han var en Frieser upp i dagen! :D Sprang allt han kunde hela vägen i alla lopp och hade verkligen ett hjärta av guld. Den löpskallen på en mer kapabel häst då hade den aldrig kunnat förlora... Men tyvärr var han alldeles för tung. Minns en gång när han värmdes inför ett lopp, då var det en kusk som sa till vår kusk att han hade fel färg på nummerbrickorna. De trodde det var ett kallblod...
En underbart snäll häst var det.

Vi har haft en efter RS i träning. Snygg och talangfull var hon, men väldigt knepig i huvudet. Det var i och för sig hennes systrar efter samma mamma också, men inte SÅ knepiga..

Har för mig att han hade väldigt dålig fertilitet då han stod i Sverige? Eller minns jag fel?

Första åren var det då inga fel på fertiliten, sen har jag ingen koll...
Han har lite nordis stuk över sig... ;)

Har även jag "haft" en avkomma efter Running Sea. Ingen segermaskin (runt 250 000:- inspunget.) Men vilket kanonpsyke!!!!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 846
Senast: mackan
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka